Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag tänkte höra hur ni gör med era hästar som har sadeltvång? Jag har ett sto som har detta, dock är de inte så att hon kastar...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Magnum
·
Hästhantering Jag har en unghäst som blir tre år i maj. Idag var andra gången som jag satte på honom ett träns med bett. Men problemet än så länge är...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Jag är 14 år och ska antagligen få min första häst! :love: Har provridit en ponny som fyller 20 år i år. Vissa tycker tydligen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 509
Senast: Hallonsoda
·
Ridning @Tora önskade i sitt inlägg http://www.bukefalos.com/threads/ar-det-okej.1304411/page-3#post-16921914 i tråden "Är det okej" att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 619
Senast: Tora
·
Hästhantering Nu håller jag på att ge upp... Jag har fått hand om ett stort halvblod på fem år som levt sitt liv hemma på sin gård. Nu är den flyttad...
2
Svar
33
· Visningar
4 301
Senast: LECH
·
Ridning Någon som har några roliga tips på bom arbete, tänkte köra det imorgon. Tänker mig både bommar, upphöjda och kanske något sockerbits...
Svar
1
· Visningar
676
Senast: Gloria95
·
Hästhantering Hej hörrni! Jag är inte i NH-svängen och har precis bara hört om Klaus Hempfling, såg en gammal Hippson artikel och blev nyfiken. Många...
Svar
17
· Visningar
2 489
Hästhantering Hej! jag ska hyra en ridskolehäst i sommar i en månad. Men jag har aldrig gjort det förrut och jag vet inte vad jag ska tänka på. Ska...
Svar
2
· Visningar
769
Ridning Hej på er nu är det såhär att jag har börjat rida en nordsvensk travare som är extremt fin i traven och skritt men det finns ett problem...
Svar
5
· Visningar
1 098
Träning Jag har börjat rida en Nordsvensk som senaste tiden nästan bara är körd. Hästen är inriden, men helt outbildad. Jag har nu ridit honom...
Svar
1
· Visningar
522
Senast: Aionee
·
Hästhantering Någon som har ett bra tips hur man ska kunna få en häst att sparka så otroligt i boxen? På bara ett par månader har hon sparkat ett par...
Svar
19
· Visningar
4 648
Senast: Pudlan
·
Hästhantering Hej! Jag har en undran bara.... Har en häst som gnäggar fruktansvärt mycket (när han är själv utan hästsällskap) Undrar om det finns...
2
Svar
22
· Visningar
5 945
Senast: mackan
·
P
Hästhantering om den ligger fel, får gärna en moderator flytta den :) Jag håller på att lära ponnyn flytta sidvärts när jag tömkör, det går bara...
Svar
19
· Visningar
1 221
Hästhantering Har en liten fundering då jag har ett nyuppkommet problem.. Min häst är ibland helt tokig i hagen. Kutar som en galning, hoppar, far o...
Svar
7
· Visningar
1 769
Senast: Grazing
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 965
Hästhantering Hej! Vi har tre highland cattle på gården. Två kvigor och en tjur. Jag letar efter en nordsvensk och jag funderar på om jag kan släppa...
Svar
13
· Visningar
2 611
Senast: Masse
·
Hästhantering Måste få fråga en sak, som jag inte vet själv. En bekant familj i vårt stall har just avlivat sin häst förra veckan. Nu har de en ny...
Svar
13
· Visningar
2 397
Senast: Efwa
·
  • Låst
Ridning Här och där i forumet diskuteras träningsmetoder och utrustning i olika trådar. Vad som är bra och vad som år dåligt. Vad som fungerar...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
10 635
Senast: LenaH
·
Träning Hej! om en vecka börjar jag ett nytt schema vilket gör att jag inte kommer kunna rida onsdagar och torsdagar,:banghead: Jag har en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 079
Senast: heidi maria
·
Ridning Tänkte det skulle vara kul med en tråd som denna! Så ja, vad är det pinsammaste ni vart med om angående ridning eller hästar förövrigt...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Karma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka