Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej!! Jag har en gammal fullblods vallack. Jag rider ca en timme om dagen, är väldigt noga med att värma upp i alla gångarter i ca 15...
Svar
15
· Visningar
1 675
Hästhantering Och hur motionerar ni dem? Vad anser ni är en lagom mängd motion respektive för mycket/litet?
Svar
12
· Visningar
1 259
Ridning Hej! Jag har en valack på snart 13 år, han är jätte snäll att rida och hoppa gör inte något dumt direkt men kan bocka om han är pigg...
Svar
1
· Visningar
922
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag har en unghäst som jag har börjat longera, han har inga problem att komma ut på volten förutom att den inte är helt perfekt rund...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: Sunny
·
Träning Min generella inställning till inspänningstygel är negativ och jag tillhör skaran som anser att man inte får hästen att gå i form för...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 288
Senast: doleron
·
Hästhantering hästen har bara i min ägo en dryg månad så med en stor medvetenhet om att saker förändras. Men, min häst går på lösdrift, i...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: Snubbelfot
·
Ridning Hur har ni planerat ridningen nu i vår? Mål? vilka områden ska ni fokusera på? Har ni gjort ridschema osv?
Svar
4
· Visningar
572
Senast: Miingla
·
Träning Hej! Jag har en unghäst som jag håller på att rida in. Hon kan skritta och trava och är jättetrevlig att rida! Men ibland när hon blir...
2
Svar
21
· Visningar
3 635
Ridning Jadu ännu en köptråd.. Vart ska jag börja? Jo jag blev nyfiken på en annons och ja åkte och provred. En så kallad problemhäst, hästen...
2
Svar
27
· Visningar
2 311
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Jag har en unghäst som jag har börjat longera, han har inga problem att komma ut på volten förutom att den inte är helt perfekt rund...
Svar
0
· Visningar
534
Träning Har hittat en urbra tränare som hjälper mig med lilla damen jag har som medryttarhäst. Hon har de senaste åren mest fått skrota i hagen...
Svar
8
· Visningar
1 459
Senast: Nepeta
·
Ridning hejhej! Har en relativt ny häst på 8år som inte gärna trivs med bett i munnen. Har provat ett femtontal olika bett på honom och han...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: Maqurell
·
Träning Det måste väl finnas? Är det någon mer än jag som bor i den här lilla hålan och söker ställen att rida på? Vet någon om något? Om inte...
Svar
2
· Visningar
590
Senast: Speedway
·
Ridning Hej alla hästintresserade! Jag ska nu få rida en häst som inte blivit redigt riden sen 2år tillbaka. Jag önskar nu lite råd om hur jag...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: Ingenannan
·
Träning Hur tänker ni angående igångsättning? Jag brukar tänka igångsättning efter att hästen har vilat (dvs inte blivit riden osv) mer än två...
Svar
8
· Visningar
907
Senast: dreampower
·
Ridning Hej! Jag undrar om man 1. Får tävla med ridskolelicens om man inte går på ridskola? 2. Om man har ridskolelicens, får man då tävla...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: niikon92
·
Hästhantering Jättedålig rubrik men kom inte på bättre... :D Har en arabsto på 8 år. Har haft henne i eget stall men har haft inackorderingar. Har...
2
Svar
25
· Visningar
3 413
Senast: Pudlan
·
Ridning Jag har inte ridit på flera, flera år och saknar det otroligt mycket, men kommer inte kunna börja förrän jag flyttar hemifrån och har...
Svar
9
· Visningar
915
Senast: Tilllevi
·
Ridning Vad tycker ni om att rida på is? Det är blankis på ridbanan och nu har jag ridit där 2 ggr. Måste säga att det gick över förväntan. Tog...
2
Svar
26
· Visningar
3 555
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar