Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Blev avbockad igår, vilket absolut inte är första och absolut inte sista gången heller. Så, nu funderar jag på hur man egentligen bäst...
2
Svar
21
· Visningar
7 656
Senast: BitCoin
·
Ridning Hej! Jag har ett halvblodssto på 13 år som på grund av graviditet och barn nu stått i princip helt sedan september/oktober. Hon är...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Mimsan_
·
Ridning För ca 1 år sen köpte jag min drömhäst! En hopphäst som tävlat höga klasser men som nu skulle trappa ner och därför såldes till mig som...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 012
Senast: SusieQ
·
Ridning Hamnade i hög feber och det verkar bli långdraget. Vad gör ni med era hästar när ni blir sjuka? Låter ni dom stå med gott samvete? Låt...
Svar
15
· Visningar
1 671
Senast: Lager
·
Hästhantering Har en nybliven 6-åring som fram tills 4 års ålder var både lätt att lasta och köra. Som 3-åring fick hon en större sårskada och fick...
2
Svar
27
· Visningar
4 223
Senast: Rugge
·
Hästhantering Genom åren har jag märkt det görs olika angående in- och utsläppen i stallen angående konvalescenter. Hur gör ni i era stall när ni har...
Svar
6
· Visningar
1 077
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Min pålle har de senaste dagarna blivit väldigt kärvänlig. Han kom till mig för snart tre månader sedan och har varit väldigt bufflig i...
2
Svar
25
· Visningar
3 429
Senast: Nielaa
·
Ridning Hej! Jag har börjat sköta en nordsvensk som jag får rida när som helst för ägaren ger honom inte den uppmärksamhet han behöver. Första...
Svar
11
· Visningar
1 017
Träning Som rubriken lyder, hur mkt kan jag kräva av 6-åringen som jag nyligen börjat rida? Både träningsmässigt och utbildningsmässigt..? På...
2
Svar
25
· Visningar
5 418
Senast: Brille
·
Hästhantering Hittade denna på Öppet Arkiv. Lägg märke till hur de lastar ur på Arlanda. :nailbiting: :eek...
Svar
7
· Visningar
1 306
Senast: Boj
·
Ridning Jag är påväg att köpa en häst som efter en hälta aldrig blev riktigt igångsatt. Det var för ca 1,5 år sedan. Hon är född 1999. Ägaren...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag planerar att göra en mycket lång ritt, nämligen rida 2-3 mil varje dag i ca 4 månader (med viloperioder på några dagar...
Svar
7
· Visningar
1 612
Senast: Dandylinn
·
Träning Vi kan väl försöka hålla god ton allihopa i den här tråden, så blir den inte borttagen :)! Det som är gemensamt för alla ridsätt är ju...
Svar
9
· Visningar
1 200
  • Låst
Ridning Igår fanns det en tråd om hästen på tygeln Nu är den borta. Varför? Flera långa läsvärda inlägg som lagts ner möda för att formulera...
2
Svar
28
· Visningar
2 319
Senast: ameo
·
Ridning Hur skulle man kunna mer eller mindre undvika snubblingar? Min sexåring snubblar ganska mycket märker jag när man ex är ute på en...
2
Svar
36
· Visningar
2 615
Senast: annan1
·
Ridning Hej Jag är en tjej som i vuxen ålder har tagit upp ridningen igen. Totalt har jag ridit i ca 6 år, men bara 5 terminer på ridskola. Det...
Svar
3
· Visningar
1 032
·
Träning Hej, Rider en häst som när hon känner för det drar ner huvudet och springer, hon lyssnar inte då alls på vad jag göra, jag får rida in i...
Svar
3
· Visningar
1 162
·
Träning Jag har nu fått en egen ponny som jag ska träna och kanske tävla lite klubbtävlingar med. Men... Det finns ett problem, jag har inte...
Svar
13
· Visningar
2 004
Senast: Gloria95
·
Ridning tips mottages gärna på hur jag ska få till en bättre avsaktning från galopp till trav. När jag saktar av från galopp till trav så är...
Svar
4
· Visningar
2 823
Senast: Fiador
·
Hästhantering hej! Till sensommaren/hösten ska jag byta stall. Hur brukar ni göra första dagarna? Hur fort börjar ni rida? Går ni promenader i...
Svar
12
· Visningar
2 473
Senast: Mimsan_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka