Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har just skaffat en hingst, tvååring. Spännande tider! Nu är allt nytt och man försöker lära känna varandra men han är en otroligt...
Svar
12
· Visningar
2 082
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Hej, min häst har väldigt svårt för att åka transport. Problemet är inte att gå in i transporten, utan att åka. Han är så himlans...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 135
Senast: Buck
·
Ridning Hej på er! Jag undrar vad min hästs beteende kan bero på. Ni kanske har någon liknande erfarenhet eller kan hjälpa mig på traven att...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: Magnum
·
Ridning moderator får flytta tråden om ni inte tycker den ligger rätt. :) Jag rider en del på grusvägarna i närheten, min häst håller på att...
2
Svar
29
· Visningar
3 631
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej, är ny har inne så om inlägget hamnar fel så får gärna moderatorn flytta inlägget. Min medryttarponny kom till oss i börjar på...
Svar
10
· Visningar
2 851
Senast: AliiceeZ
·
Ridning Jag har köpt en kallblodstravare, han går inte längre på travet utan funktionerar som ridhäst åt mig. En valack på 17 år, helt...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Lini
·
Hästhantering Jag undrar hur ni här på Buke hanterar/tränar med en häst som med jämna mellanrum får för sig att gå över bommen i släpet. Det hände en...
2
Svar
25
· Visningar
4 431
Senast: pinky
·
Ridning Jag har en häst som har lite problem att fatta vänster galopp och att hålla den. Anledningen beror på att han är lite svagare i vänster...
Svar
9
· Visningar
2 387
  • Låst
Ridning Hittar ingen tråd för hästar födda 2012? Om det finns så får ni gärna länka den tråden, annars startas det en här :)
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Mettan
·
Ridning hejsan någon som har tips på en bra övning som stärker bakbenen och ryggen? dock inte klättring och ingen övning med galopp i då det är...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: Speedway
·
Ridning Hej! Jag tänkte höra hur ni gör med era hästar som har sadeltvång? Jag har ett sto som har detta, dock är de inte så att hon kastar...
Svar
3
· Visningar
1 243
Senast: Magnum
·
Hästhantering Jag har en unghäst som blir tre år i maj. Idag var andra gången som jag satte på honom ett träns med bett. Men problemet än så länge är...
Svar
9
· Visningar
1 689
Senast: Miingla
·
Ridning Hej! Jag är 14 år och ska antagligen få min första häst! :love: Har provridit en ponny som fyller 20 år i år. Vissa tycker tydligen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Hallonsoda
·
Ridning @Tora önskade i sitt inlägg http://www.bukefalos.com/threads/ar-det-okej.1304411/page-3#post-16921914 i tråden "Är det okej" att...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 593
Senast: Tora
·
Hästhantering Nu håller jag på att ge upp... Jag har fått hand om ett stort halvblod på fem år som levt sitt liv hemma på sin gård. Nu är den flyttad...
2
Svar
33
· Visningar
4 296
Senast: LECH
·
Ridning Någon som har några roliga tips på bom arbete, tänkte köra det imorgon. Tänker mig både bommar, upphöjda och kanske något sockerbits...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Gloria95
·
Hästhantering Hej hörrni! Jag är inte i NH-svängen och har precis bara hört om Klaus Hempfling, såg en gammal Hippson artikel och blev nyfiken. Många...
Svar
17
· Visningar
2 484
Hästhantering Hej! jag ska hyra en ridskolehäst i sommar i en månad. Men jag har aldrig gjort det förrut och jag vet inte vad jag ska tänka på. Ska...
Svar
2
· Visningar
766
Ridning Hej på er nu är det såhär att jag har börjat rida en nordsvensk travare som är extremt fin i traven och skritt men det finns ett problem...
Svar
5
· Visningar
1 097
Träning Jag har börjat rida en Nordsvensk som senaste tiden nästan bara är körd. Hästen är inriden, men helt outbildad. Jag har nu ridit honom...
Svar
1
· Visningar
520
Senast: Aionee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama