Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej, jag har sedan 4 månader tillbaka en foderhäst. När jag hämtade honom var han en aning huvudskygg, om något kom plötsligt mot...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej jag funderar på att skaffa foderhäst i rasen islandshäst och jag har några funderingar och frågor över hur ni tar hand och sköter om...
Svar
6
· Visningar
1 045
Träning Ja som rubriken lyder så skulle jag gärna få tips på effektiva och roliga övningar. Jag syftar på dressyr och hoppning. Det är en 6...
Svar
4
· Visningar
1 226
Senast: Gloria95
·
Träning Min häst kan plötsligt få för sig att börja backa när jag ber den gå fram, det är lite otäckt. Hur tränar jag bort detta?
Svar
5
· Visningar
861
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 357
Ridning Jag håller på att rida in min unghäst (4 år) fullblod/halvblod e. Fetcher n ee. Feliciano. Hon är duktig när jag hänger på henne men...
2
Svar
21
· Visningar
2 592
Senast: viltmilla
·
Ridning En kompis till mig har sin häst på hyfsat ridavstånd från där min medryttarhäst står. Hon och jag är sugna på att rida en långritt...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Lobelia
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: LuckyMe
·
Ridning Jag stod och kollade när några red och för att du ska hänga med på vad jag menar som ska jag försöka beskriva det. Du rider en häst och...
Svar
11
· Visningar
2 157
Senast: labb
·
Träning Hejsan hejsan. Satt och funderade på en sak... Jag och min fästmö kommer om ett par år att gifta oss och vi kommer ha ett vinterbröllop...
Svar
2
· Visningar
1 285
Senast: Badger
·
Ridning Blev avbockad igår, vilket absolut inte är första och absolut inte sista gången heller. Så, nu funderar jag på hur man egentligen bäst...
2
Svar
21
· Visningar
7 615
Senast: BitCoin
·
Ridning Hej! Jag har ett halvblodssto på 13 år som på grund av graviditet och barn nu stått i princip helt sedan september/oktober. Hon är...
Svar
1
· Visningar
574
Senast: Mimsan_
·
Ridning För ca 1 år sen köpte jag min drömhäst! En hopphäst som tävlat höga klasser men som nu skulle trappa ner och därför såldes till mig som...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 002
Senast: SusieQ
·
Ridning Hamnade i hög feber och det verkar bli långdraget. Vad gör ni med era hästar när ni blir sjuka? Låter ni dom stå med gott samvete? Låt...
Svar
15
· Visningar
1 647
Senast: Lager
·
Hästhantering Har en nybliven 6-åring som fram tills 4 års ålder var både lätt att lasta och köra. Som 3-åring fick hon en större sårskada och fick...
2
Svar
27
· Visningar
4 214
Senast: Rugge
·
Hästhantering Genom åren har jag märkt det görs olika angående in- och utsläppen i stallen angående konvalescenter. Hur gör ni i era stall när ni har...
Svar
6
· Visningar
1 074
Senast: Alexandra_W
·
Hästhantering Min pålle har de senaste dagarna blivit väldigt kärvänlig. Han kom till mig för snart tre månader sedan och har varit väldigt bufflig i...
2
Svar
25
· Visningar
3 383
Senast: Nielaa
·
Ridning Hej! Jag har börjat sköta en nordsvensk som jag får rida när som helst för ägaren ger honom inte den uppmärksamhet han behöver. Första...
Svar
11
· Visningar
1 016
Träning Som rubriken lyder, hur mkt kan jag kräva av 6-åringen som jag nyligen börjat rida? Både träningsmässigt och utbildningsmässigt..? På...
2
Svar
25
· Visningar
5 371
Senast: Brille
·
Hästhantering Hittade denna på Öppet Arkiv. Lägg märke till hur de lastar ur på Arlanda. :nailbiting: :eek...
Svar
7
· Visningar
1 304
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama