Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag skulle behöva tips på bettlösa alternativ som är tillåtna att tävla hoppning i (ponny) :) Har en väldigt pigg RAKET ponny som...
2
Svar
28
· Visningar
3 439
Senast: pink_angel
·
Träning Hej, Jag idag är det tredje gången jag ska rida och vi ska endast trava. 1. Ska jag slå hästen med underskänklarna medan jag travar...
Svar
9
· Visningar
1 350
Senast: aan1
·
Ridning Hittat en häst jag verkligen känner att det kan varam in drömhäst som jag sökt. Ett problem bara, han är lite till åren, 16,5. Är mycet...
Svar
7
· Visningar
4 087
Senast: Billy
·
Hästhantering Har precis för ett par veckor sen bytt stall, till ett kollektiv. En av hästarna där kastrerades för knappt 4 månader sen ( Blir 5 i...
Svar
11
· Visningar
1 361
Senast: Meggan
·
Hästhantering Nu behöver jag hjälp! Jag hyr boxplats hos en jättebra kvinna som har tre stora (165-175) halvblod. Min häst är väldigt okomplicerad och...
Svar
3
· Visningar
1 839
Hästhantering Min häst kommer i Augusti flytta med mig ner till Italien där vi ska jobba. Har tyvärr ingen möjlighet att själv resa med hästen utan...
Svar
5
· Visningar
1 080
Hästhantering Jag har efter mycket tänkande kommit fram till att min häst med all sannolikhet har brister i sin grundläggande hantering. Det visar sig...
Svar
3
· Visningar
1 224
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag la märke till en riktig märklig sak härom veckan. Det var hästar som gått i vinterhage och tidigare fått vara ute från 7 till 22, nu...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: Roheryn
·
Ridning Efter att ha sålt min unghäst då jag inte hade tiden han behövde (han ville gå 6-7 dagar i veckan...),så sitter jag nu här några veckor...
Svar
15
· Visningar
1 761
Senast: kryddelydd
·
Träning Som rubriken lyder så har vi två treåriga travhästar som ska ridas in i sommar! Den största hästen (170 cm mkh) har vi typ hittat en...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: Gloria95
·
Ridning Hej! Jag har kommit överens med min ridlärare att jag ska få testa att rida min skötponny bettlöst, dock måste jag köpa tränset själv...
Svar
18
· Visningar
1 205
Senast: escodobe
·
Hästhantering Har ett varmblod på 8 år i sommar, valack. Ägt han i snart 2 år men nyligen flyttat honom till ett nytt stall med nya hästkompisar och...
Svar
15
· Visningar
3 443
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Hästhantering Min häst har varit lite svårfångad i hagen för min medryttare så jag har tränat mycket inkallning med honom. I början kom han gående...
Svar
14
· Visningar
4 445
Senast: Roheryn
·
Hästhantering @Tempen På en arabutställning, Vill man att de hoppar och studsar, eller varför byter handlern riktning hela tiden så att hästen måste...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 283
Träning Jag har köpt en helt underbar häst som verkligen är en läromästare. Men jag har ett problem... Alltså han bockar när man fattar galopp...
2
Svar
26
· Visningar
1 897
Senast: Gloria95
·
Träning Så, min kompis har en Paso Peruano och vi undrar nu lite om deras gångarter, hur man normalt tränar dem och varför. Det är inte så lätt...
Svar
11
· Visningar
1 476
Senast: mackan
·
Ridning Jag har varit ägare till en 13 årig travare nu två månader. Försöker göra henne till en ridhäst. Det har gått dåligt måste jag säga. Hon...
2
Svar
34
· Visningar
4 335
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag behöver hjälp. Min häst blir otroligt jobbig VARJE gång han ser en annan häst utanför stallet. I bästa fall blåser han bara upp sig...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: spinxx
·
  • Låst
Hästhantering Utställning av arabhästar har utvecklats från att vara en premiering, där uppfödare kan få sina hästar bedömda för exteriör och...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
13 935
Senast: Tempen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar