Utställning

Har också kollat på filmen och vilken fin häst du har @Tempen! :love: Så följsam och vaken på samma gång och handlern ser (i mina oerfarna ögon) ut att vara riktigt duktig och läsa hingsten bra. Grattis till vinsten! Tycker också det är spännande med skillnaden i utrustning, hingstar "ska" ju alltid ha träns på en tävlingsplats men här har de tunna "grimmor" (vet inte vad de heter :p) och din häst hade inte kedjan spänd under heller som de andra. Imponerande!

Tack! Roligt att du noterade att Valles halter inte har en löpande kedja! Reglerna för arabhästvisningar tillåter att man visar hingst utan bett om man har kontroll på sin häst.

Är det bara Vargen som oroar sig för handlern som virar grimmskaftet kring handen. Jisses vad illa det skulle gå om hästen drog till ordentligt, om den blev rädd:nailbiting:.
För övrigt tycker jag det ser fint ut. Själv hade jag velat se lite längre sträckor av traven, men det är väl inte möjligt i detta upplägg, med ytan.
Lite studts och lite hopp, för mig betyder det lite känslor och energi som skall visas upp och behöver komma ut. Jag säger inte studts som något negativt, utan som en iaktagelse. Jag tycker handlern fångar upp varje situation innan den blir för mycket.
Men jag är väl partisk, jag har haft arab och mamman till hästen jag har nu är arab.

Är det bara Vargen som oroar sig för handlern som virar grimmskaftet kring handen. Jisses vad illa det skulle gå om hästen drog till ordentligt, om den blev rädd:nailbiting:.
För övrigt tycker jag det ser fint ut. Själv hade jag velat se lite längre sträckor av traven, men det är väl inte möjligt i detta upplägg, med ytan.
Lite studts och lite hopp, för mig betyder det lite känslor och energi som skall visas upp och behöver komma ut. Jag säger inte studts som något negativt, utan som en iaktagelse. Jag tycker handlern fångar upp varje situation innan den blir för mycket.
Men jag är väl partisk, jag har haft arab och mamman till hästen jag har nu är arab.

Jag gillar heller inte när de lindar linan runt handen, det hände mig en gång av misstag och jag har fortfarande en knöl på ena fingerleden :crazy:

Liknande trådar

Äldre Hej! Jag skriver från ett nytt konto då flera på buke vet vem jag är och detta kommer bli ganska personligt och om saker som få vet om...
Svar
1
· Visningar
1 959
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering (Ligger tråden fel får moderator gärna hjälpa mig med flytt!) Någon tycker att mina hästar är ute mycket o har därmed anmält till...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 214
Senast: Buck
·
Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 888
Senast: huahua
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 597
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama