Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Häromdagen var jag ute och red på vägen. Det var en hage på vänster sida. Jag bara satt och red som vanligt och sen tvärstannade Polly...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: Korven
·
  • Låst
Träning Min hade ådragit sig ett sår och var svullen över kotan idag. Stressad till hoppträningen gjorde jag en snabbtvätt och koll av såret...
150 151 152
Svar
3 036
· Visningar
157 871
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag har tänkt att ta hem min häst på gården till hösten och köpa en till häst. Men min fråga är, kan jag ta hem honom och låta han...
Svar
10
· Visningar
1 489
Senast: Grazing
·
Hästhantering Läste idag en intressant debattartikel och självklart poppade det upp några frågetecken om vad som egentligen är våld. Så nu frågar jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 154
Hästhantering Ja nu har dom funnits på marknaden en stund. Funkar dom? Är på g för inköp men vill gärna ha lite funderingar från er som haft en att...
Svar
2
· Visningar
2 360
Senast: MnM
·
Ridning Hej! Jag har sett många ryttare på tävlingsbanan som rider in med en fin och ståtlig häst med kraft och energi inom ramarna. Innan...
Svar
7
· Visningar
1 988
Senast: Mimsan_
·
Träning För hästen alltså. Vet inte om tråden skulle vara på hästhantering eller ridning, men grundutbildning är det ju, så den fick hamna här...
2
Svar
22
· Visningar
2 847
Senast: mackan
·
Ridning Jag har under senare tid ridit för en rad olika sorters tränare. En lite lägre utbildad dressyr tränare, en högre utbildad...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: Trott
·
Ridning Hej! om jag skulle lägga upp mina veckor så här (i blandad ordning såklart) skulle det bli för mycket jobb på banan då? Självklart kan...
Svar
3
· Visningar
2 144
Senast: Miljon
·
Ridning Ja, finns det något bra knep för att hålla underskänklarna på plats så de inte åker fram och tillbaka (speciellt i trav)? :)
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 195
Hästhantering Hej, jag har sedan 4 månader tillbaka en foderhäst. När jag hämtade honom var han en aning huvudskygg, om något kom plötsligt mot...
Svar
3
· Visningar
820
Senast: skuggi
·
Hästhantering Hej jag funderar på att skaffa foderhäst i rasen islandshäst och jag har några funderingar och frågor över hur ni tar hand och sköter om...
Svar
6
· Visningar
1 048
Träning Ja som rubriken lyder så skulle jag gärna få tips på effektiva och roliga övningar. Jag syftar på dressyr och hoppning. Det är en 6...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: Gloria95
·
Träning Min häst kan plötsligt få för sig att börja backa när jag ber den gå fram, det är lite otäckt. Hur tränar jag bort detta?
Svar
5
· Visningar
863
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 409
Ridning Jag håller på att rida in min unghäst (4 år) fullblod/halvblod e. Fetcher n ee. Feliciano. Hon är duktig när jag hänger på henne men...
2
Svar
21
· Visningar
2 603
Senast: viltmilla
·
Ridning En kompis till mig har sin häst på hyfsat ridavstånd från där min medryttarhäst står. Hon och jag är sugna på att rida en långritt...
Svar
2
· Visningar
848
Senast: Lobelia
·
Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·
Ridning Jag stod och kollade när några red och för att du ska hänga med på vad jag menar som ska jag försöka beskriva det. Du rider en häst och...
Svar
11
· Visningar
2 161
Senast: labb
·
Träning Hejsan hejsan. Satt och funderade på en sak... Jag och min fästmö kommer om ett par år att gifta oss och vi kommer ha ett vinterbröllop...
Svar
2
· Visningar
1 292
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka