Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag är påväg att köpa en häst som efter en hälta aldrig blev riktigt igångsatt. Det var för ca 1,5 år sedan. Hon är född 1999. Ägaren...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Grazing
·
Ridning Hej! Jag planerar att göra en mycket lång ritt, nämligen rida 2-3 mil varje dag i ca 4 månader (med viloperioder på några dagar...
Svar
7
· Visningar
1 611
Senast: Dandylinn
·
Träning Vi kan väl försöka hålla god ton allihopa i den här tråden, så blir den inte borttagen :)! Det som är gemensamt för alla ridsätt är ju...
Svar
9
· Visningar
1 197
  • Låst
Ridning Igår fanns det en tråd om hästen på tygeln Nu är den borta. Varför? Flera långa läsvärda inlägg som lagts ner möda för att formulera...
2
Svar
28
· Visningar
2 319
Senast: ameo
·
Ridning Hur skulle man kunna mer eller mindre undvika snubblingar? Min sexåring snubblar ganska mycket märker jag när man ex är ute på en...
2
Svar
36
· Visningar
2 613
Senast: annan1
·
Ridning Hej Jag är en tjej som i vuxen ålder har tagit upp ridningen igen. Totalt har jag ridit i ca 6 år, men bara 5 terminer på ridskola. Det...
Svar
3
· Visningar
1 031
·
Träning Hej, Rider en häst som när hon känner för det drar ner huvudet och springer, hon lyssnar inte då alls på vad jag göra, jag får rida in i...
Svar
3
· Visningar
1 149
·
Träning Jag har nu fått en egen ponny som jag ska träna och kanske tävla lite klubbtävlingar med. Men... Det finns ett problem, jag har inte...
Svar
13
· Visningar
1 981
Senast: Gloria95
·
Ridning tips mottages gärna på hur jag ska få till en bättre avsaktning från galopp till trav. När jag saktar av från galopp till trav så är...
Svar
4
· Visningar
2 800
Senast: Fiador
·
Hästhantering hej! Till sensommaren/hösten ska jag byta stall. Hur brukar ni göra första dagarna? Hur fort börjar ni rida? Går ni promenader i...
Svar
12
· Visningar
2 460
Senast: Mimsan_
·
Träning Hej ! Jag har en d- ponny som är godheten själv. På uteritt är han pigg och glad med fin framåtbjudning, likaså i hoppning. Vi har de...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: *tove*
·
Träning Hej! På mitt ridschema för ridlektionerna den här terminen står det att vi ska ha något som kallas för aktivitets bana och jag är...
Svar
1
· Visningar
497
Hästhantering Hur gör ni när ni transporterar små ponnyer, under 120? De räcker ju inte ens upp till bommen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 454
Träning Hej! Behöver lite tips på hur jag ska göra för att få min unghäst att bli starkare i galoppen. Hästen är galopperad med ryttare ungefär...
Svar
0
· Visningar
565
Senast: Jen84
·
T
Träning skulle behöva lite lättare ridövningar som jag kan använda på min fjording när jag rider i padocken. han kan men inte jag:crazy: :o så...
Svar
8
· Visningar
3 494
Senast: 02alinor
·
Hästhantering Jag har ett lite smärre problem med min häst när det gäller lastning. Han är lite tveksam till det, men går på efter lite övertalan. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 100
Senast: Boj
·
Träning Helt ärligt, alltså. Jag har funderat mycket på detta efter att ha delvis smygtittat på en lektion där en tränare sa åt sin elev att man...
Svar
8
· Visningar
965
Senast: NotlikeI
·
Ridning Har en hemskt irriterande ovana när jag rider, märks speciellt nu när jag haft ett långt uppehåll. I lättridningen vill gärna...
Svar
1
· Visningar
677
Senast: Ray
·
Träning Det skapades en tråd om gramanen som tyvärr togs bort. Tråden handlade om hur klubbar i landet förbjuder graman inom anläggningen, och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 650
Hästhantering Hej! I augusti förra året gick jag omkull med mitt varmblod, ganska rejält. I ganska hög hastighet så bara vek sig frambenen och hon...
Svar
6
· Visningar
1 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka