Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag funderar på att hyra en D ponny. Det jag är osäker på är om jag kommer ha råd. Jag har hittat ett stall där kallhyran är 500 kr...
Svar
14
· Visningar
2 569
Senast: Piek
·
Ridning Hur lägger ni upp en veckas ridning? Hur lägger ni upp ett dressyrpass, från att ni sitter upp tills ni sitter av? Vi brukar hoppa 2...
Svar
0
· Visningar
484
Senast: Simsalabim
·
Hästhantering Har länge funderat på en sak. Jag har ett ponnysto som av andra kan uppfattas som "sur i stallet". Det hänger inte ihop med brunsterna...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 554
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Ni som har hästarna ute från morgon till kväll. När tycker ni är för sent att ta ut dem på morgonen? Och för tidigt på kvällen för att...
2
Svar
30
· Visningar
3 377
Senast: Evolution
·
Hästhantering Vad finns det för alternativ och smarta lösningar? jag är så trött på att mocka och hästen kissar enbart i boxen! Finns det verkligen...
Svar
16
· Visningar
2 083
Senast: warg
·
Hästhantering Min valack 11 år har gått i en flock med en trygg och klok äldre ledarvalack samt två ston. Han kan flockspråk o har varit en schysst...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Grazing
·
Hästhantering Jag har en 2 åring som helt och hållet blir galen när man ska ställa upp honom i stallgången, han sliter sig och rymmer ut till...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: Magnum
·
Hästhantering Jag ska nu nästa helg hämta min ny inköpta 1½ åring och har lite orokänslor. Han har alltid gått i flock i lösdrift med sin mamma, och...
Svar
8
· Visningar
2 147
Senast: liinaaa
·
Träning Hej alla! Jag är en så kallad återvändare, som har börjat rida igen efter 12 (!) års uppehåll. Som barn red jag från att jag var 7-15...
Svar
9
· Visningar
2 257
Hästhantering Den får panik om man tar i grimman, det är helt ok att den sitter på...men att hålla i grimman gör att fölet nästan springer baklänges...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 292
Senast: Sonic76
·
Hästhantering Hej! Nu när sommaren kommit så drar eländet med alla sprayflaskor och vatten igång. Har en ponny som är livrädd för båda sakerna. Höjer...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Aionee
·
Träning Pyttefilmsnutt på 2 hinder från banhoppningsträningen, var inte så lätt att filma i ösregnet och med mobilen som inte kan zooma så...
112 113 114
Svar
2 261
· Visningar
151 694
Senast: KrullTroll
·
Ridning Behöver hjälp, har haft min ponny ca 2 1/2 månad. Trivs jättebra med honom:) Han är okomplicerad o lätt i hanteringen. Men nu har jag...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: KrullTroll
·
Träning Med två veckor till sommarvilan har en av treåringarna hemma beslutat sig för att bli "istadig" stannar och ev backar. Själv tänker jag...
Svar
5
· Visningar
1 023
Senast: Adnilla
·
Hästhantering Ett sto på min arbetsplats går bredvid en valack som hon är tokkär i :love: Gosar och kelar över staketet, ställer upp och skvätter och...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: Efwa
·
Träning (sorry om det redan finns en sån tråd, jag sökte men är nog sämst i världen på sökningar) Jo, jag undrar över era bästa tips för att få...
2
Svar
38
· Visningar
6 965
Senast: Brille
·
Träning Gah, hur svårt kan det vara? :arghh: Hästen jag rider är tävlad Msv så det är ju inte som att hon inte kan, jag får bara inte till det...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: hier
·
Hästhantering Hej, jag har ägt min häst i ca ett och ett år nu, men do. Senaste två veckorna så har han blivit helt konstig. Vi har börjat ge honom...
Svar
5
· Visningar
1 210
Senast: Rubinen
·
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 746
Senast: Dandylinn
·
Träning Hej , vad har ni för synpunkter på det har med träning ? Jag vet att det är individuellt från häst till häst men min fundering gäller...
Svar
11
· Visningar
1 378
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka