Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag har kommit överens med min ridlärare att jag ska få testa att rida min skötponny bettlöst, dock måste jag köpa tränset själv...
Svar
18
· Visningar
1 204
Senast: escodobe
·
Hästhantering Har ett varmblod på 8 år i sommar, valack. Ägt han i snart 2 år men nyligen flyttat honom till ett nytt stall med nya hästkompisar och...
Svar
15
· Visningar
3 387
Ridning Jag har ett litet småjobbigt problem med min kära häst. Han är en welshcob valack, på cirka 1.62 i manken. Han är väl en liten fegis om...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Werze
·
Hästhantering Min häst har varit lite svårfångad i hagen för min medryttare så jag har tränat mycket inkallning med honom. I början kom han gående...
Svar
14
· Visningar
4 404
Senast: Roheryn
·
Hästhantering @Tempen På en arabutställning, Vill man att de hoppar och studsar, eller varför byter handlern riktning hela tiden så att hästen måste...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 273
Träning Jag har köpt en helt underbar häst som verkligen är en läromästare. Men jag har ett problem... Alltså han bockar när man fattar galopp...
2
Svar
26
· Visningar
1 892
Senast: Gloria95
·
Träning Så, min kompis har en Paso Peruano och vi undrar nu lite om deras gångarter, hur man normalt tränar dem och varför. Det är inte så lätt...
Svar
11
· Visningar
1 474
Senast: mackan
·
Ridning Jag har varit ägare till en 13 årig travare nu två månader. Försöker göra henne till en ridhäst. Det har gått dåligt måste jag säga. Hon...
2
Svar
34
· Visningar
4 332
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Jag behöver hjälp. Min häst blir otroligt jobbig VARJE gång han ser en annan häst utanför stallet. I bästa fall blåser han bara upp sig...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: spinxx
·
  • Låst
Hästhantering Utställning av arabhästar har utvecklats från att vara en premiering, där uppfödare kan få sina hästar bedömda för exteriör och...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
13 911
Senast: Tempen
·
Hästhantering Häromdagen var jag ute och red på vägen. Det var en hage på vänster sida. Jag bara satt och red som vanligt och sen tvärstannade Polly...
Svar
8
· Visningar
1 502
Senast: Korven
·
  • Låst
Träning Min hade ådragit sig ett sår och var svullen över kotan idag. Stressad till hoppträningen gjorde jag en snabbtvätt och koll av såret...
150 151 152
Svar
3 036
· Visningar
157 765
Senast: ameo
·
Hästhantering Jag har tänkt att ta hem min häst på gården till hösten och köpa en till häst. Men min fråga är, kan jag ta hem honom och låta han...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: Grazing
·
Hästhantering Läste idag en intressant debattartikel och självklart poppade det upp några frågetecken om vad som egentligen är våld. Så nu frågar jag...
2
Svar
22
· Visningar
3 151
Hästhantering Ja nu har dom funnits på marknaden en stund. Funkar dom? Är på g för inköp men vill gärna ha lite funderingar från er som haft en att...
Svar
2
· Visningar
2 358
Senast: MnM
·
Ridning Hej! Jag har sett många ryttare på tävlingsbanan som rider in med en fin och ståtlig häst med kraft och energi inom ramarna. Innan...
Svar
7
· Visningar
1 988
Senast: Mimsan_
·
Träning För hästen alltså. Vet inte om tråden skulle vara på hästhantering eller ridning, men grundutbildning är det ju, så den fick hamna här...
2
Svar
22
· Visningar
2 802
Senast: mackan
·
Ridning Jag har under senare tid ridit för en rad olika sorters tränare. En lite lägre utbildad dressyr tränare, en högre utbildad...
Svar
17
· Visningar
1 732
Senast: Trott
·
Ridning Hej! om jag skulle lägga upp mina veckor så här (i blandad ordning såklart) skulle det bli för mycket jobb på banan då? Självklart kan...
Svar
3
· Visningar
2 136
Senast: Miljon
·
Ridning Ja, finns det något bra knep för att hålla underskänklarna på plats så de inte åker fram och tillbaka (speciellt i trav)? :)
3 4 5
Svar
80
· Visningar
6 184

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka