Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Nu när sommaren kommit så drar eländet med alla sprayflaskor och vatten igång. Har en ponny som är livrädd för båda sakerna. Höjer...
Svar
14
· Visningar
1 375
Senast: Aionee
·
Träning Pyttefilmsnutt på 2 hinder från banhoppningsträningen, var inte så lätt att filma i ösregnet och med mobilen som inte kan zooma så...
112 113 114
Svar
2 261
· Visningar
151 437
Senast: KrullTroll
·
Ridning Behöver hjälp, har haft min ponny ca 2 1/2 månad. Trivs jättebra med honom:) Han är okomplicerad o lätt i hanteringen. Men nu har jag...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: KrullTroll
·
Träning Med två veckor till sommarvilan har en av treåringarna hemma beslutat sig för att bli "istadig" stannar och ev backar. Själv tänker jag...
Svar
5
· Visningar
1 021
Senast: Adnilla
·
Hästhantering Ett sto på min arbetsplats går bredvid en valack som hon är tokkär i :love: Gosar och kelar över staketet, ställer upp och skvätter och...
Svar
3
· Visningar
1 097
Senast: Efwa
·
Träning (sorry om det redan finns en sån tråd, jag sökte men är nog sämst i världen på sökningar) Jo, jag undrar över era bästa tips för att få...
2
Svar
38
· Visningar
6 940
Senast: Brille
·
Träning Gah, hur svårt kan det vara? :arghh: Hästen jag rider är tävlad Msv så det är ju inte som att hon inte kan, jag får bara inte till det...
Svar
6
· Visningar
1 246
Senast: hier
·
Hästhantering Hej, jag har ägt min häst i ca ett och ett år nu, men do. Senaste två veckorna så har han blivit helt konstig. Vi har börjat ge honom...
Svar
5
· Visningar
1 208
Senast: Rubinen
·
Ridning Har det aldrig slagit er vilken ovanlig sport vi faktiskt pysslar med? Med ovanlig menar jag då något som inte liknar någon annan...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 719
Senast: Dandylinn
·
Träning Hej , vad har ni för synpunkter på det har med träning ? Jag vet att det är individuellt från häst till häst men min fundering gäller...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: nickan1
·
Ridning Hej! Jag skulle behöva tips på bettlösa alternativ som är tillåtna att tävla hoppning i (ponny) :) Har en väldigt pigg RAKET ponny som...
2
Svar
28
· Visningar
3 427
Senast: pink_angel
·
Träning Hej, Jag idag är det tredje gången jag ska rida och vi ska endast trava. 1. Ska jag slå hästen med underskänklarna medan jag travar...
Svar
9
· Visningar
1 338
Senast: aan1
·
Ridning Hittat en häst jag verkligen känner att det kan varam in drömhäst som jag sökt. Ett problem bara, han är lite till åren, 16,5. Är mycet...
Svar
7
· Visningar
4 043
Senast: Billy
·
Hästhantering Har precis för ett par veckor sen bytt stall, till ett kollektiv. En av hästarna där kastrerades för knappt 4 månader sen ( Blir 5 i...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Meggan
·
Hästhantering Nu behöver jag hjälp! Jag hyr boxplats hos en jättebra kvinna som har tre stora (165-175) halvblod. Min häst är väldigt okomplicerad och...
Svar
3
· Visningar
1 818
Hästhantering Min häst kommer i Augusti flytta med mig ner till Italien där vi ska jobba. Har tyvärr ingen möjlighet att själv resa med hästen utan...
Svar
5
· Visningar
1 077
Hästhantering Jag har efter mycket tänkande kommit fram till att min häst med all sannolikhet har brister i sin grundläggande hantering. Det visar sig...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag la märke till en riktig märklig sak härom veckan. Det var hästar som gått i vinterhage och tidigare fått vara ute från 7 till 22, nu...
Svar
16
· Visningar
1 742
Senast: Roheryn
·
Ridning Efter att ha sålt min unghäst då jag inte hade tiden han behövde (han ville gå 6-7 dagar i veckan...),så sitter jag nu här några veckor...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: kryddelydd
·
Träning Som rubriken lyder så har vi två treåriga travhästar som ska ridas in i sommar! Den största hästen (170 cm mkh) har vi typ hittat en...
Svar
2
· Visningar
788
Senast: Gloria95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama