C
CarolineNSV
Sv: Gapande häst..
såg nu att du hade kollat munnen på hästen...
hästen trivs inte på stång?
såg nu att du hade kollat munnen på hästen...
hästen trivs inte på stång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hej min häst gör likadant. jag använder stångbett, tästat olika nosgrimmor. kollat tänderna inget problem där. Han är snäll så när jag rider ut rider jag mästadels med långa/halvlånga tyglar. MIn ridlärare har sakt att en del hästar håller på att gapar när man rider...
Det behöver inte vara något problem. Jag har vant mig och min häst mår inte dåligt av det.
Hur i sjutton får man ihop ett stångbett med en pullargrimma? Det hajar inte jag. Vill gärna se bild på det.
Men hjälp
Det är ju inte bara tänderna som kan orsaka problem! Hästarna har olika form på munnen och tungan, vilket gör att olika typer av bett fungerar olika bra.
Klart han är snäll när du rider på stång, han har väl lärt sig att det gör ont om han går emot...
Nä, något är fel om hästen gapar, skulle tro att din stång inte passar och ger hästen obehag.
Varför rider du på stång förresten, om den är så snäll?
hej min häst gör likadant. jag använder stångbett, tästat olika nosgrimmor. kollat tänderna inget problem där. Han är snäll så när jag rider ut rider jag mästadels med långa/halvlånga tyglar. MIn ridlärare har sakt att en del hästar håller på att gapar när man rider...
Det behöver inte vara något problem. Jag har vant mig och min häst mår inte dåligt av det.
Sv: Gapande häst..
Hur i sjutton får man ihop ett stångbett med en pullargrimma? Det hajar inte jag. Vill gärna se bild på det.
Man rider väl inte stångbett med nosgrimma som spänns under bettet! Förbjudet på tävlingar för islandshäst.Jag rider med stångbett på pullarträns. Vad menar du? #Jättegammaltrådjagvet
Man rider väl inte stångbett med nosgrimma som spänns under bettet! Förbjudet på tävlingar för islandshäst.
Man rider väl inte stångbett med nosgrimma som spänns under bettet! Förbjudet på tävlingar för islandshäst.
Stångbett i sig är inte förbjudet, däremot typen med port.Blev inte det förbjudet för att det var så många bettrelaterade munskador? Eller var det stångbett som blev förbjudet? Minns inte riktigt men läste nått om det för ett tag sedan. Oavsett så har ju var och varannan hopphäst stångbett och pullar eller aachengrimma
Som jag fattade det i den här tråden http://www.bukefalos.com/threads/bett-med-tungfrihet-och-havstangsverkan.1306302/ så är det stångbett med tungfrihet som är förbjudet...tungfrihet är inte detsamma som port...Stångbett i sig är inte förbjudet, däremot typen med port.
Som jag fattade det i den här tråden http://www.bukefalos.com/threads/bett-med-tungfrihet-och-havstangsverkan.1306302/ så är det stångbett med tungfrihet som är förbjudet...tungfrihet är inte detsamma som port...
Några tips på hur man får en häst som springer & gapar helatiden att sluta?
Har pullarnosgrimma på henne för tillfället. Tips?
Fast då har hon ju inget bett så det är väl fullt logiskt egentligen, det är inte nosgrimman i sig hon inte gillar förmodligen utan just bett och nosgrimmaDäremot är det lite lustigt för hon går mer än gärna bettlöst i micklemtränset o det sitter ju åt som en nosgrimma...