Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej ! Jag har en d- ponny som är godheten själv. På uteritt är han pigg och glad med fin framåtbjudning, likaså i hoppning. Vi har de...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: *tove*
·
Träning Hej! På mitt ridschema för ridlektionerna den här terminen står det att vi ska ha något som kallas för aktivitets bana och jag är...
Svar
1
· Visningar
502
Hästhantering Hur gör ni när ni transporterar små ponnyer, under 120? De räcker ju inte ens upp till bommen...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 471
Träning Hej! Behöver lite tips på hur jag ska göra för att få min unghäst att bli starkare i galoppen. Hästen är galopperad med ryttare ungefär...
Svar
0
· Visningar
567
Senast: Jen84
·
T
Träning skulle behöva lite lättare ridövningar som jag kan använda på min fjording när jag rider i padocken. han kan men inte jag:crazy: :o så...
Svar
8
· Visningar
3 496
Senast: 02alinor
·
Hästhantering Jag har ett lite smärre problem med min häst när det gäller lastning. Han är lite tveksam till det, men går på efter lite övertalan. Vi...
Svar
7
· Visningar
1 106
Senast: Boj
·
Träning Helt ärligt, alltså. Jag har funderat mycket på detta efter att ha delvis smygtittat på en lektion där en tränare sa åt sin elev att man...
Svar
8
· Visningar
969
Senast: NotlikeI
·
Ridning Har en hemskt irriterande ovana när jag rider, märks speciellt nu när jag haft ett långt uppehåll. I lättridningen vill gärna...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Ray
·
Träning Det skapades en tråd om gramanen som tyvärr togs bort. Tråden handlade om hur klubbar i landet förbjuder graman inom anläggningen, och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
7 661
Hästhantering Hej! I augusti förra året gick jag omkull med mitt varmblod, ganska rejält. I ganska hög hastighet så bara vek sig frambenen och hon...
Svar
6
· Visningar
1 404
Hästhantering Jag har just skaffat en hingst, tvååring. Spännande tider! Nu är allt nytt och man försöker lära känna varandra men han är en otroligt...
Svar
12
· Visningar
2 084
Senast: Kallebus
·
Hästhantering Hej, min häst har väldigt svårt för att åka transport. Problemet är inte att gå in i transporten, utan att åka. Han är så himlans...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 142
Senast: Buck
·
Ridning Hej på er! Jag undrar vad min hästs beteende kan bero på. Ni kanske har någon liknande erfarenhet eller kan hjälpa mig på traven att...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Magnum
·
Ridning moderator får flytta tråden om ni inte tycker den ligger rätt. :) Jag rider en del på grusvägarna i närheten, min häst håller på att...
2
Svar
29
· Visningar
3 638
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej, är ny har inne så om inlägget hamnar fel så får gärna moderatorn flytta inlägget. Min medryttarponny kom till oss i börjar på...
Svar
10
· Visningar
2 881
Senast: AliiceeZ
·
Ridning Jag har köpt en kallblodstravare, han går inte längre på travet utan funktionerar som ridhäst åt mig. En valack på 17 år, helt...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: Lini
·
Hästhantering Jag undrar hur ni här på Buke hanterar/tränar med en häst som med jämna mellanrum får för sig att gå över bommen i släpet. Det hände en...
2
Svar
25
· Visningar
4 453
Senast: pinky
·
Ridning Jag har en häst som har lite problem att fatta vänster galopp och att hålla den. Anledningen beror på att han är lite svagare i vänster...
Svar
9
· Visningar
2 401
  • Låst
Ridning Hittar ingen tråd för hästar födda 2012? Om det finns så får ni gärna länka den tråden, annars startas det en här :)
Svar
1
· Visningar
552
Senast: Mettan
·
Ridning hejsan någon som har tips på en bra övning som stärker bakbenen och ryggen? dock inte klättring och ingen övning med galopp i då det är...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur