Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Någon som har ett bra tips hur man ska kunna få en häst att sparka så otroligt i boxen? På bara ett par månader har hon sparkat ett par...
Svar
19
· Visningar
4 569
Senast: Pudlan
·
Hästhantering Hej! Jag har en undran bara.... Har en häst som gnäggar fruktansvärt mycket (när han är själv utan hästsällskap) Undrar om det finns...
2
Svar
22
· Visningar
5 913
Senast: mackan
·
P
Hästhantering om den ligger fel, får gärna en moderator flytta den :) Jag håller på att lära ponnyn flytta sidvärts när jag tömkör, det går bara...
Svar
19
· Visningar
1 217
Hästhantering Har en liten fundering då jag har ett nyuppkommet problem.. Min häst är ibland helt tokig i hagen. Kutar som en galning, hoppar, far o...
Svar
7
· Visningar
1 765
Senast: Grazing
·
Hästhantering Man kan ju komma i situationer då man helt enkelt inte har någon som kan hjälpa en vid lastning utan måste klara det själv, om man nu...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 843
Hästhantering Hej! Vi har tre highland cattle på gården. Två kvigor och en tjur. Jag letar efter en nordsvensk och jag funderar på om jag kan släppa...
Svar
13
· Visningar
2 586
Senast: Masse
·
Hästhantering Måste få fråga en sak, som jag inte vet själv. En bekant familj i vårt stall har just avlivat sin häst förra veckan. Nu har de en ny...
Svar
13
· Visningar
2 347
Senast: Efwa
·
  • Låst
Ridning Här och där i forumet diskuteras träningsmetoder och utrustning i olika trådar. Vad som är bra och vad som år dåligt. Vad som fungerar...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
10 616
Senast: LenaH
·
Träning Hej! om en vecka börjar jag ett nytt schema vilket gör att jag inte kommer kunna rida onsdagar och torsdagar,:banghead: Jag har en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 058
Senast: heidi maria
·
Ridning Tänkte det skulle vara kul med en tråd som denna! Så ja, vad är det pinsammaste ni vart med om angående ridning eller hästar förövrigt...
Svar
8
· Visningar
1 592
Senast: Karma
·
Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 810
Träning Sitter och läser i SvRFs ridinstruktionsböcker, där de menar att man ska fatta galopp för inner skänkel. Då började jag fundera och kom...
2
Svar
30
· Visningar
3 791
Senast: domesticus
·
Träning I sommar så planerar jag att ge mig av på långritt med min yngre syster och våran gemensamma kompis. Dock så är det lite saker jag...
Svar
14
· Visningar
1 402
Senast: Ichigo
·
Hästhantering Hur tänker ni vad gäller att utsätta sig för risker i samband med hantering av andras hästar? Jag har varit ganska "bortskämd" med...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 887
Senast: Luzzan
·
Ridning Jag rider 30 minuter ensam för tränare. Vi brukar diskutera lite innan vi börjar hur det har gått sedan sist och vad vi ska träna på...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 144
Senast: shampiz
·
Hästhantering Hej! Jag har en fråga angående min häst som numera står på boxvila efter att ha rivit upp en lårskada i hagen pga att grannen tyckte...
Svar
16
· Visningar
2 779
Senast: arabia
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 506
Senast: Aionee
·
Hästhantering Jag har en nordsvensk travare, sto på 14 år. När jag ska hämta henne i hagen så drar hon bak öronen direkt jag kommer nära, fortsätter...
2
Svar
38
· Visningar
3 632
Senast: Heulwen
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min fjording för ca 2 månader sedan. Hon är 20 år gammal. Hon har redan ifrån början varit "bråkig" . Svår att leda...
Svar
9
· Visningar
1 622
Ridning Är det någon som rider det här? Har just börjat med det på min häst, är helt såld på de!:love: Min häst också för den delen! :banana...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Nepeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama