L8P8
Trådstartare
Skulle jag sakta ner varje gång jag passerar ett hus, skulle det inte bli mkt till tempo på en del vägar , däremot så brukar jag sakta ner när jag rider förbi hästhagar, för jag vill inte riskera att dra igång de som går i hagen. Om det är gårdar som är på båda sidor om vägen, saktar jag självklart ner.Jag blev stoppad då jag red i mitt på en grusväg, som ledde till ridskolan och det ligger ca 3-4 häst gårdar + en hundskola.
Dvs högt trafikerad väg och jag red i mittfåran som det till och med växer gräs på...
även om det inte som då var snustorrt på vägen så hade hästen inte förstört mer än vad deras ridskole hästar eller all trafik gör.
på vår grusväg så är det fok som rider dagligen i ur och skur och alla gångarter, inte förstör det vägen, och de skiter inte mer än vad traktorerna spiller av gödsel under vår och höst.
Men jag försöker att alltid rida i mittenfåran och och skrittar förbi hus och vid möte. Spec på vägar vi inte hör hemma på .
Jag plockar inte upp skit hemma men gör det på skogsvägen för att ägaren har bett om det.