Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Klickade runt på YT och insåg att många tydligen vill föreviga hästens första steg med ryttare på. Inget jag reflekterat över tidigare...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 869
Träning Sitter och läser i SvRFs ridinstruktionsböcker, där de menar att man ska fatta galopp för inner skänkel. Då började jag fundera och kom...
2
Svar
30
· Visningar
3 828
Senast: domesticus
·
Träning I sommar så planerar jag att ge mig av på långritt med min yngre syster och våran gemensamma kompis. Dock så är det lite saker jag...
Svar
14
· Visningar
1 406
Senast: Ichigo
·
Hästhantering Hur tänker ni vad gäller att utsätta sig för risker i samband med hantering av andras hästar? Jag har varit ganska "bortskämd" med...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 905
Senast: Luzzan
·
Ridning Jag rider 30 minuter ensam för tränare. Vi brukar diskutera lite innan vi börjar hur det har gått sedan sist och vad vi ska träna på...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 147
Senast: shampiz
·
Hästhantering Hej! Jag har en fråga angående min häst som numera står på boxvila efter att ha rivit upp en lårskada i hagen pga att grannen tyckte...
Svar
16
· Visningar
2 788
Senast: arabia
·
Hästhantering Jag skulle vara så tacksam för lite tips och råd! Det är så att jag flyttat till ny ort för ett par månader sedan. Kom överens med...
Svar
6
· Visningar
3 524
Senast: Aionee
·
Hästhantering Jag har en nordsvensk travare, sto på 14 år. När jag ska hämta henne i hagen så drar hon bak öronen direkt jag kommer nära, fortsätter...
2
Svar
38
· Visningar
3 637
Senast: Heulwen
·
Hästhantering Hej! Jag fick hem min fjording för ca 2 månader sedan. Hon är 20 år gammal. Hon har redan ifrån början varit "bråkig" . Svår att leda...
Svar
9
· Visningar
1 626
Ridning Är det någon som rider det här? Har just börjat med det på min häst, är helt såld på de!:love: Min häst också för den delen! :banana...
Svar
10
· Visningar
1 184
Senast: Nepeta
·
Träning Hej!! Jag har en gammal fullblods vallack. Jag rider ca en timme om dagen, är väldigt noga med att värma upp i alla gångarter i ca 15...
Svar
15
· Visningar
1 680
Hästhantering Och hur motionerar ni dem? Vad anser ni är en lagom mängd motion respektive för mycket/litet?
Svar
12
· Visningar
1 265
Ridning Hej! Jag har en valack på snart 13 år, han är jätte snäll att rida och hoppa gör inte något dumt direkt men kan bocka om han är pigg...
Svar
1
· Visningar
923
Ridning Hej! Jag är en tjej på 15 år som har älskat höstar hela sitt liv. Jag har en äldre syster som nu har flyttat hemifrån så jag får ta hand...
Svar
14
· Visningar
2 114
Senast: Buck
·
Hästhantering Jag har en unghäst som jag har börjat longera, han har inga problem att komma ut på volten förutom att den inte är helt perfekt rund...
Svar
5
· Visningar
1 017
Senast: Sunny
·
Träning Min generella inställning till inspänningstygel är negativ och jag tillhör skaran som anser att man inte får hästen att gå i form för...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 301
Senast: doleron
·
Hästhantering hästen har bara i min ägo en dryg månad så med en stor medvetenhet om att saker förändras. Men, min häst går på lösdrift, i...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Snubbelfot
·
Ridning Hur har ni planerat ridningen nu i vår? Mål? vilka områden ska ni fokusera på? Har ni gjort ridschema osv?
Svar
4
· Visningar
573
Senast: Miingla
·
Träning Hej! Jag har en unghäst som jag håller på att rida in. Hon kan skritta och trava och är jättetrevlig att rida! Men ibland när hon blir...
2
Svar
21
· Visningar
3 661
Ridning Jadu ännu en köptråd.. Vart ska jag börja? Jo jag blev nyfiken på en annons och ja åkte och provred. En så kallad problemhäst, hästen...
2
Svar
27
· Visningar
2 316
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar