Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har lite "problem" med min islänning. Hon är 2,5 och jag tänkte börja med att longera henne korta korta stunder, mest för att hon...
Svar
6
· Visningar
1 111
Senast: Sunshine
·
Ridning Min lilla pärla på tre år har artros i ena framknät efter ett trauma som liten. Hon är under inridning och är inte halt och veterinären...
Svar
3
· Visningar
1 035
Ridning Skulle en gång för alla nu vilja veta vad som är bäst för nyligen inridna ridtravare. Ridtravare i det skedet att dom vet vad halt...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Lager
·
Ridning Jag har en 19 år gammal ridtravare som plötsligt blivit känslig..Direkt jag tar korta tyglar och ska börja trava så lägger hon bakåt...
Svar
18
· Visningar
1 114
Senast: Magnum
·
Hästhantering Nu blev prefixet NH även om jag inte är så säker på att det är inom det området vi bör leta. Jag är en typisk engelskridande ryttare...
2
Svar
24
· Visningar
2 583
Träning Jag är nyfiken på hur jag på ett sunt sätt kan arbeta hästens svaga sida så hästen blir mer liksidig. Hästen är svag i vänster sida...
2
Svar
31
· Visningar
2 534
Hästhantering Min häst, som normalt är ganska tittig och smårädd för det mesta, har blivit LIVRÄDD för hundar. Detta pga att en och samma hund har...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: jis
·
Hästhantering Vill börja lite med NH och vill ha tips på bra filmer eller böcker med dom grundläggande övningarna. Och vart köper man en bra repgrimma...
Svar
7
· Visningar
1 168
Senast: Grazing
·
Hästhantering Har valet mellan 1 liten c-ponny welsh sec B på 4 år eller new forest på 4 år, mellanstor c ponny. Vad hade ni köpt? (Samma pris och...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: Magnum
·
Ridning Hej. Jag undrar om någon gjort en budget ridbana och har lite tips och erfarenheter. Har läst runt lite och förstått att man kan göra...
Svar
2
· Visningar
1 445
Senast: djezima
·
Hästhantering Hej vet inte hur jag ska göra nu men så här är det. Mitt ena sto är jätte rädd om sitt huvud vet inte vad som har hänt i hennes förra...
Svar
8
· Visningar
3 009
Senast: annie_cool
·
Hästhantering Funderar på att hyra en atec starline med sadelkammare. Vill ha min häst på vänstersidan när vi åker = samma sida som sadelkammaren...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Wilfa
·
Träning Hej, jag har en ridrelaterad fråga jag skulle vilja ha hjälp med. Jag har kommit på mig själv med att vara alldeles för hård i handen...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: Joosiss
·
Träning Eller vad betyder det egentligen , eftergiven ? Lösgjord ? Redo att börja jobba i form ? På väg in i formen ? Hjälp mig att reda...
Svar
2
· Visningar
2 495
Senast: Lager
·
Ridning Hej, Finns det någon som har ett riktigt bra tips mot ridsår? Jag har alltid ridsår, blödande, smärtsamma sådana. Får plåstra om mig...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 075
Senast: saannisen
·
V
Ridning Hej, Hoppas kunna hittar andra mammor med små barn som "rider" för att prata o diskutera o utbyta stolthet över de små framstegen...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
64 611
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jaa, som rubriken lyder. Träna hur, vad, när, varför? Kan ju tillägga att hästen är av den extrema sortens Right Brain Introvert. Någon...
Svar
7
· Visningar
3 346
Senast: axel
·
Träning Jag har fått problem med min häst, och vet inte riktigt vad jag ska göra. Tänderna är kollade 2ggr och är fina. Han började med detta...
2
Svar
27
· Visningar
2 723
Senast: angelwings
·
Ridning Vi åker i morgon på tävlingsweekend och bor på tävlingsplatsen med häst och allt. Förstås ska tusen prylar med och flera olika...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej! Jag var nyligen och red på en ridskola, nämner inget namn eller så. Men jag fick en häst som var väldigt svår i hanteringen. Han...
2
Svar
21
· Visningar
2 307
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV