Man bokar väl massage för att få hjälp med spända muskler? men även om massören lyckas få upp muskelknutorna efter 5 minuter så vill jag faktiskt ha massage för det är så skönt tiden ut om jag har bokat 30 minuters massage
Så funkar jag.
Om jag ska boka tränare så måste jag först som ägare kolla av min häst var den klarar av..
Sedan handlar det om principen.. har jag betalat nått vill jag också ha det jag betalat för.
Alla hobbyridna hästar klara av 30 minuter träning så ser verkligen ingen anledning att man ska skritta sista 10 minuterna.. faktiskt.
Och är man så dum att man bokar 60 minuter när ens häst inte har kondis och muskler för de så tränaren måste avsluta efter 35 så får man skylla sig själv helt enkelt.
Så helt enkelt tycker jag inte att det är okej att rida 10 minuter och sedan avsluta för tränaren tycker hästen varit så duktig att vi avslutar om jag bokar 30.
Då kan man träna på andra saker man kan ju inte sitta och nöta samma sak en hel lektion.
Men som sagt vissa kanske är så rika att de har svårt att hitta hål för alla pengar och då är det ju ett perfekt tillfälle att skänka lite pengar till en tränare.. Tränaren gillar nog dig som får dubbelt betalt..
Du betalar för 60 min men rider 30.. då kan den andra efter dig börja rida på din betalda tid som också betalat för 60 men får rida 30.. På så sätt jobbar tränaren hälften av sin tid men får dubbelt betalt.
Smart drag
Inget mina tränare får sätta i system i alla fall för här skall de vara med tränaren in i sista minutern.. sedan kan jag som i går stanna till sista 5 och få tips och råd och jag kunde ställa frågor= jag fick hjälp in i det sista minuten.
Så man behöver inte rida skiten av hästen in i det sista inte så jag menar.. men inte en chans att jag betalar för 45 och tränaren anser att jag är klar efter 20 och ska lämna ridhuset för en ny elev.
Men alla är vi olika=)