Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej vet inte hur jag ska göra nu men så här är det. Mitt ena sto är jätte rädd om sitt huvud vet inte vad som har hänt i hennes förra...
Svar
8
· Visningar
3 038
Senast: annie_cool
·
Hästhantering Funderar på att hyra en atec starline med sadelkammare. Vill ha min häst på vänstersidan när vi åker = samma sida som sadelkammaren...
Svar
6
· Visningar
1 395
Senast: Wilfa
·
Träning Hej, jag har en ridrelaterad fråga jag skulle vilja ha hjälp med. Jag har kommit på mig själv med att vara alldeles för hård i handen...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Joosiss
·
Träning Eller vad betyder det egentligen , eftergiven ? Lösgjord ? Redo att börja jobba i form ? På väg in i formen ? Hjälp mig att reda...
Svar
2
· Visningar
2 501
Senast: Lager
·
Ridning Hej, Finns det någon som har ett riktigt bra tips mot ridsår? Jag har alltid ridsår, blödande, smärtsamma sådana. Får plåstra om mig...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 077
Senast: saannisen
·
V
Ridning Hej, Hoppas kunna hittar andra mammor med små barn som "rider" för att prata o diskutera o utbyta stolthet över de små framstegen...
18 19 20
Svar
387
· Visningar
64 620
Senast: Yrja
·
Hästhantering Jaa, som rubriken lyder. Träna hur, vad, när, varför? Kan ju tillägga att hästen är av den extrema sortens Right Brain Introvert. Någon...
Svar
7
· Visningar
3 380
Senast: axel
·
Träning Jag har fått problem med min häst, och vet inte riktigt vad jag ska göra. Tänderna är kollade 2ggr och är fina. Han började med detta...
2
Svar
27
· Visningar
2 728
Senast: angelwings
·
Ridning Vi åker i morgon på tävlingsweekend och bor på tävlingsplatsen med häst och allt. Förstås ska tusen prylar med och flera olika...
Svar
5
· Visningar
781
Senast: Buck
·
Hästhantering Hej! Jag var nyligen och red på en ridskola, nämner inget namn eller så. Men jag fick en häst som var väldigt svår i hanteringen. Han...
2
Svar
21
· Visningar
2 310
Senast: Heulwen
·
Hästhantering (Ligger tråden fel får moderator gärna hjälpa mig med flytt!) Någon tycker att mina hästar är ute mycket o har därmed anmält till...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
10 241
·
Ridning Tycker det är dags med en ridtråd för våra gamlingar. Hur mkt rider ni era och hur märker ni av och behandlar ålderskrämpor? Min...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
40 040
Senast: ameo
·
Ridning Min ponny är jätte tittig när vi rider ut. han spänner hela halsen och rycker till för varje liten sak. (han är 21 så det har hållt på...
2
Svar
31
· Visningar
2 250
Senast: Marty
·
Hästhantering Jag har en ganska ny medryttarhäst som först inte skulle med från hagen förens han slitit sig eller stuckit ett par gånger. Så jag...
Svar
6
· Visningar
1 173
Senast: elinlouise
·
Ridning Hur gör ni som av olika anledningar har olika långa ben? Altså med stiglädren... Jag har efter en olycka ca 2 cm skillnad i längd på...
2
Svar
38
· Visningar
3 178
Senast: Sunny
·
Träning - Och var lägger jag nu denna tråd :confused: Moderator får gärna flytta om så önskas! - Har under årens lopp ridit ett antal polska...
2
Svar
39
· Visningar
5 568
Träning Ja så känns det i alla fall, men hur blir man "lika bra" på hemmaplan? Jag & min häst har inte kommit så långt i utbildningen, vi gör...
Svar
7
· Visningar
892
·
Hästhantering Jag brukar hantera mina hästar väldigt mkt på marken och började det göra extra mkt med denna häst då den har råkat ut för en massa...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: tuaphua
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 830
Senast: MaritH
·
Hästhantering Hejsan! Jag köpte en unghäst i början på året. Islandshäst om det nu skulle ha betydelse. Jag vet att allt är nytt och så men det känns...
2
Svar
26
· Visningar
2 806
Senast: Coolfrees
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar