Hej, kikar in här lite.... Har en dotter på precis fyllda sju år som ridit på ridskola sen hon var 4-5 år, samma som även jag rider på en gång i veckan. Nu har vi fått en liten medryttarponny två dvr i veckan. En liten shettisfux på 15 år och 108 cm . Ponnyn har inte ridits alls på ett tag och ska nu komma igång lite, utlovad som världens snällaste. Turen i skogen sist slutade dock med tre avramlingar och ponnyn stack faktiskt efteråt en gång. Hoppas på bättre lycka idag nu...
Det är mkt krut i ponnyn dock och hon
R känslig i munnen..
DQUOTE] )
Låter som ett potentiellt ponnygalopp-ekipage!
Finns det ingen sadel eller ridgjord till ponnyn så att dottern kan sitta lite stadigare? Annars så är det väl ingen katastrof att man ramlar av ibland, om hon inte gör sig illa eller blir rädd. Men det beror ju också på hur du reagerar, om dottern blir rädd menar jag. Mina ramlade periodvis av massor när de var små. Det blev som en del av ridningen till slut, utan att det var något speciellt tråkigt eller anmärkningsvärt. Det hörde till liksom Det kunde bli som en tävling - vem är envisast? Nu sitter/står "barnen" som fasttejpade i stigbyglarna.
Avramlingsfrekvensen varierar väldigt mellan olika ridskolor har jag märkt, men ingen vanlig ridskola har någonsin kommit i närheten av ponnygaloppträning på shettisar. Men finns det någon roligare ?