Får jag vara med?Det här blir intressant, tar fram popcornen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får jag vara med?Det här blir intressant, tar fram popcornen
Den här frågan skrämmer mig lite...är du en sådan där person som förespråkar ridning i fri form?
och det visade sig att hästen både hade en pålagring i SI-leden och KS.
Förresten, går det bra med chips? Jag har inga popcorn hemma.
Men du, har du inte sett Luca Maria Moneta? Man kan faktiskt rida Grand Prix hästar utan sadel och träns.
Faktum är att jag tycker han är ganska cool.
Begränsad användning (typ 1-10h ) är kanske obekväm, kanske inte fungerar alls men knappast skadlig.
Får jag vara med?
Fråga inte mig, det var @Nappson som menade det alltid var skadligt när jag gav det som exempel och sedan drog på med 3 års rehabilitering.Varför skulle det inte vara skadligt, och hur menar du eg. med skadligt?
Skadligt såsom att hästen behöver åka till vet, eller skadligt till hur fortsatt utbildningen av hästen blir, eller skadligt hur hästen ska ta kontakten, och hjälper med handen som ska fortplanta sig i lösgjordheten, och genomsläppligheten fortsättningsvis?
Nä, missat men jag håller med till både sadel och kandar. Säkrast så!
Gramantygel är väl något man använder när man vill ha en Quick fix tänker jag. I försäljningsstall där beridarna vill ha hästar som håller nacken fint utan att slita för mycket på sin egen kropp, hästar som är busiga att rida ut etc där man inte hinner orkar utbilda den så att den funkar, ryttaren är rädd etc.Varför skulle det inte vara skadligt, och hur menar du eg. med skadligt?
Skadligt såsom att hästen behöver åka till vet, eller skadligt till hur fortsatt utbildningen av hästen blir, eller skadligt hur hästen ska ta kontakten, och hjälper med handen som ska fortplanta sig i lösgjordheten, och genomsläppligheten fortsättningsvis?
Gramantygel är väl något man använder när man vill ha en Quick fix tänker jag. I försäljningsstall där beridarna vill ha hästar som håller nacken fint utan att slita för mycket på sin egen kropp, hästar som är busiga att rida ut etc där man inte hinner orkar utbilda den så att den funkar, ryttaren är rädd etc.
När man använder graman finns alltid en bättre lösning men man föredrar en lätt maskering av problemet och kör strutsmetoden. inte något man gör för att utbilda utan något man gör för att av olika anledningar slippa utbilda.
Jag inväntar en speciell person i tråden innan jag går in på mer effekter
Allt för popcorneffekten
Fråga inte mig, det var @Nappson som menade det alltid var skadligt när jag gav det som exempel och sedan drog på med 3 års rehabilitering.
Bah - barnungar.
Vaddå? Jag är faktist snart 50
Det är få saker som ger permanenta skador av att göras i liten omfattning, de hästar som är så känsliga att de tar skada av några timmars vettig ridning med graman lär vara utdömda av förslitningsskador innan de hunnit igenom grundutbildningen.Jag frågade dig då du i inlägg 47, skrev att det knappas var skadligt att använda gramanen lite och inte så ofta.
Ja kom igen nu- du får blåsa liv i detta!Jag vill oxå vara med och käka popcorn.. eller ostbollar! Jag har lite paus mellan ulvlekarna nu!