Men försökte idag med ditt tips: Fatta mer med sitsen och lite med spöet. Alla fattningarna blev mycket bättre! Inte en bockning nån gång!!! Så är väldigt nöjd:up: Tack så JÄTTE MYCKET @Whirlie det hjälpte verkligen!!!! Så man kan väl säga att om det fortsätter såhär imorgon (och alltid typ då) så har du löst mitt problem. Så ännu en gång TAAAACK så sjukt mycket :bow:

Jag tror int eatt det är sadeln då jag provat många olika. Jag tror mest kanske att han är känslig typ på magen...

Jag skulle nog ta in en sadelprovare bara för att vara säker. Det är väldigt viktigt att sadeln ligger rätt, annars kan många olika problem uppstå. Och ibland ligger sadeln fantastiskt bra, men bommen har gått sönder eller så är stoppningen gamma, och det kan orsaka olika sorts smärtor i hästens rygg. :)

Tack så sjukt mycket @Whirlie
Inte en bockning idag heller och vi fattade båda galopperna många gånger och han gjorde alla fattningarna helt PERFEKT!!!
Tack!!!!! Mitt problem är löst tack vare dig och alla andra som gett mig super tips!!! :rofl: Och tack så fantastiskt mycket alla som har tipsat och hjälpt mig!!! Är super tacksam för alla tips :bow: Så stort TACK ännu en gång till alla er! :laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 627
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 075
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
899
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 668
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama