Sitta kvar på bockande häst

För mig har det alltid fungerat med att släppa tyglarna, luta sig bakåt, ha låg tyngdpunkt, och det viktigaste; hålla om med benen. Utan det hade jag nog inte klarat mig. Men har peppar peppar aldrig åkt av, inte ens tokiga seriebockare. Skulle dock aldrig klara av att sitta kvar med korta tyglar/stigläder. Det skulle antagligen leda till att jag blivit framtung eller spänt mig = en säker avtrillning. Att hålla koll på sitsen och slappna av, tycker jag är det viktigaste, förutom att hålla om med benen.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 615
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 478
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 099
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 359

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka