När man skapat en ny tråd här på Buke så gör man troligen rätt i att inte skriva själv i den, för då kommer dom direkt, likt kråkor på småfågelägg/ hönsägg och hackar och förstör till det inte finns något kvar, mer än deras egna verklighet som de vårdar ömt. Det har Brille troligen insett, eftersom hen håller en låg profil nu, och Nappson fick erfara hur det går annars. Och så fort Jag ifrågasätter Tora så går det som det går. Här gäller det att tycka så mycket som möjligt utan att på något sätt antyda att man kan något. Det sticker för mycket i ögonen på vissa.
Trådskaparen hävdar, precis som Nappson gjorde att det är ointressant vad folk tycker, det intressanta är vad som är "bra för hästen" oavsett vad man tycker. Vad är det som är svårt att förstå i den meningen?
Eftersom Tora så totalt (med någons goda minne) sågade det som Nappson försökte förmedla och hela tiden hävdade att det var dags att prestera lite, vilket han gjorde men det förstod hon inte, så ska vi nu se vad Tora så här långt har lyckats med i den här tråden.
Första inlägget:
"Jag påpekade bara att det vore en mer korrekt fråga att ställa."
Ja, för dig kanske Tora, en högst subjektiv bedömning. Inget av värde, inte minst med tanke på vad du har presterat så här långt i denna tråden!
Andra inlägget:
Som Brille skriver, det är ointressant att gång på gång ta upp att vi tycker olika. Nöjer man sig med det så fortsätter allt som vanligt, vilket väldigt många önskar. Det är jobbigt för alla att inse att man gjort helt fel i många år.
"Problemet är ju oftast definitionen på saker och ting. Vad jag tycker är bra ridunderlag tycker någon annan är dåligt. " Det är det vanliga tugget, igen.
Vad man tycker är återigen förstås ingen ursäkt för att göra som man tycker. Lär av dem som kan istället, som t.ex. här (mitt bidrag som innehåll till en underrubrik):
Där kan man snacka om kunskap, att det tillför något!
I övrigt är inlägget bara en massa rubriker utan innehåll. Ungefär så här:
Innehållsförteckning
1. Mycket utevistelse i bra hagar
2. Bra stallmiljö
3. Bra varierat underlag
4. Bra kvalité på foder
5. Anpassat foder
6 . Bra hovslagare
7. Omväxlande träning
8. Korrekt anpassad utrustning
9. Bra tandläkare/veterinär
10. Kunniga personer runtomkring
Och det sista,
" Just den egenskapen är det som gjort att vi har haft/har sådan nytta utav hästen och kan använda dom som vi gör." Alltså, det är så låg nivå.
Tredje inlägget:
"Bra ridunderlag, vad är det? Det betyder så mycket för olika personer."
För olika personer?? Det är väl hästen som det spelar roll för? Och svaret har du fått i klippet, om du tittade och lyssnade.
Och det här med "KS-hästen" Vad fick du det ifrån? Är det någon som sagt det i denna tråden? Att det skulle vara bra? Det förstår väl alla att det inte är??
"Sen vet jag inte om jag tycker jag har varit direkt svävande." Nä hä.
Det allra sista du skriver får du en stor stjärna för även om det inte heller innehåller något, men det blir en rubrik så jag lägger till det.
Innehållsförteckning
1. Mycket utevistelse i bra hagar
1.1
Brödtext (innehåll)
1.2
Brödtext (innehåll)
2. Bra stallmiljö
osv.
3. Bra varierat underlag
1.1 Ridhusunderlag
4. Bra kvalité på foder
5. Anpassat foder
6 . Bra hovslagare
7. Omväxlande träning
8. Korrekt anpassad utrustning
9. Bra tandläkare/veterinär
10. Kunniga personer runtomkring
11. Hantering på ett för hästen värdigt och respektfullt sätt.
Så, så här långt har du bara presterat huvudrubriker, inga underrubriker och absolut och framför allt inget innehåll.
Frågan hos TS lyder "Hur skall vi göra för att minimera våran skadliga inverkan på hästen?"
Rubriker och underrubriker kan alla vara överrens om, men det är innehållet som avgör hur det går för ryttaren och hästen. Kanske är det här för svårt för Buke. Jag kanske också har missförstått nivån här. Är det bara rubriker vi ska skriva, utan innehåll(?) så att alla kan vara överrens och fortsätta göra som man vill? I så fall är detta inlägget ett bra exempel på "Hur man kan missförstå syftet med Buke".
Okunskapen skiner igenom, tyvärr.