Sommarhäst

korfstroganof

Trådstartare
Hej! jag ska hyra en ridskolehäst i sommar i en månad. Men jag har aldrig gjort det förrut och jag vet inte vad jag ska tänka på. Ska hästen vara ute på nätterna? Täcke eller inte? Ska hon bara äta gräs eller behövs det hö också? Hur mycket kostar en vanlig stallhyra i en månad?

Tacksam för svar!!;)

Håller med föregående talare (skrivare ;)). Alla hästar är ju individer och har därför sina egna specifika behov. Jag antar att hästen stått ett tag på ridskolan och då bör ansvariga där ha koll på den här hästens specifika behov bättre än någon här på Bukefalos. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 278
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 653
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
327
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka