Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Mitt sto står inte still vid uppsittning och det blir bara värre och värre. Jag har försökt träna bort detta med olika tips som jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 102
Hästhantering Som fotgängare går man ju på vänster sida av vägen. Som ryttare rider man på höger sida då hästen är ett fordon. Vilken sida går man på...
2
Svar
34
· Visningar
5 277
Senast: Grazing
·
Hästhantering Skrev och läste lite i en annan tråd och blev nyfiken på parellis olika horsenalities. Har nog läst ngn artikel om detta men aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: skuggi
·
Ridning Det är stenhårt överallt , oftast mörkt när vi kan rida = ridbaneläge. Har någon roliga tips vad man kan hitta på för ridövningar åt...
Svar
3
· Visningar
848
Senast: saffran
·
Ridning Det här är lite saker jag funderat på sista tiden angående min f.d medryttarponny. Hon blir 24 i vår och har levt ett långt aktivt liv...
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: Grazing
·
Ridning Hoppas att det är lugnt att jag startar en ny tråd, det är ju ändå nytt år och dags för ny termin! :D När drar terminen igång för er...
31 32 33
Svar
655
· Visningar
44 395
Senast: ii-ssa
·
Träning Nu på vintern när man mest rider i skritt på väg / skog. Hur mkt kan man bygga upp hästens grundkondition. Jag menar ; är det värt att...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: landet
·
Ridning Jag har den senaste tiden ridit min medis barbacka, delvis pga kyla (det är varmt och mysigt att sitta direkt på hästen med vinterpäls)...
2
Svar
25
· Visningar
3 430
Senast: Pigalle
·
Ridning Hej! Jag ska börja ta hand om och rider en 10 årig föredetta travare. Det är ett sto som enbart blivit riden max 10 gånger. Hon är...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: supersonic
·
Hästhantering Jag har funderat på det här ett tag, så tänkte kolla med erfarenheten på buke. Det jag undrar är om följande scenario är möjligt...
2
Svar
26
· Visningar
3 030
Senast: mackan
·
Träning Nu kanske det redan finns en liknande tråd men men. Jag har precis börjat rida en tre årig valack som jag bland annat kommer att vara...
Svar
6
· Visningar
2 597
Senast: Emsan
·
Ridning hjälper martingal så att hästen inte kan stegra sig? Finns det nåt man kan använda för att den inte kan bocka? Det är endast i början av...
2
Svar
21
· Visningar
3 741
Senast: Salsahej
·
Ridning Jag har sedan någon månad en korsningsvallack på 16 år, han är uppfödd i stallet där han står nu och har hunnit rida honom en hel del...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 542
Senast: Natasha
·
Hästhantering Hej. Har nyss köpt ett 8-årigt shettissto. Blev lite snabbt köp eftersom min islandshäst blev ensam. Men jag har faktiskt blivit rädd...
Svar
13
· Visningar
1 748
Senast: Lindon
·
Ridning Hej. Är det någon här som har koll på hur lång tid man får räkna med innan man kan rida en häst i alla gångarter efter en...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: grodanboll
·
Ridning Var ute och red en runda idag och fick lite "sällskap" av två andra ryttare som uppenbarligen skulle ta samma väg som jag. Jag började...
2
Svar
24
· Visningar
3 065
Senast: Yrja
·
Hästhantering (hästhantering eller ridning? Flytta gärna!) Jag funderar på om det går att vänja en äldre häst vid att bli riden ute själv? Hästen...
2
Svar
39
· Visningar
3 313
Senast: tolksele
·
Hästhantering Hej, (Ursäkta för eventuell felplacering av tråd, försökte hitta en passande kategori. Flytta gärna!) Det är så att jag är sambo med...
Svar
15
· Visningar
3 685
Senast: Yrja
·
Hästhantering Har blivit lite osäker o vill höra åsikter med vettiga argument. Min häst är lättlastad,står stilla o äter i släpet och verkar nöjd...
Svar
15
· Visningar
1 794
Senast: Amelia
·
Hästhantering hur stor bör en hage vara för två shettisar? (Inte sommarhage) De motioneras och får komma ut på lugnare promenader i skogen.
Svar
8
· Visningar
4 622
Senast: tolksele
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈