Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Jag har en 8 årig valackkorsning som jag varit medryttare på i cirka ett år nu. Jag har lite problem med han i hanteringen och...
2
Svar
22
· Visningar
1 724
Senast: Majorn
·
Hästhantering Flyttade med mitt sto till nytt stall för drygt en månad sen, hon har gått med ett annat sto i drygt två veckor nu, men dom trivs inte...
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: drutta
·
Ridning Jag köpte i slutet av sommaren min drömhäst, en riktig läromästare. Han är 20 år gammal och har tidigare tävlat hoppning på hög nivå. De...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Fått hem en häst som inte haft det så lätt tidigare i livet. Flyttat massor, och bott i minst tre olika länder. Har svår sadeltvång i...
Svar
16
· Visningar
2 624
Senast: Cornelia
·
Hästhantering Min gubbe är inte helt trafiksäker har jag upptäckt. Ensamma fordon som bilar och motorcyklar går bra, men ekipage som bil +...
Svar
9
· Visningar
1 090
Träning Vi har en jättebra tränare i vårt stall. Hon är egentligen ingen utbildad tränare utan hippolog, men har sjukt bra hand med hästar och...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 866
Hästhantering Hej! Jag undrar, brukar ni också sätta upp mål för det nya året när det gångna året börjar närma sig sitt slut? Och isåfall vad för...
Svar
7
· Visningar
869
Senast: Speedway
·
Ridning Mitt fjordsto blir jättejobbig att rida under vinterhalvåret, och nu har jag märkt att det börjat komma. Vissa dagar är hon hur lugn och...
Svar
12
· Visningar
1 541
Senast: ztsu
·
Hästhantering Hej. Jag har ett 7 årigt varmblodssto som verkligen hatar när man byter täcken/ tar på henne täcken. Hon kan lyfta benet lite för att...
Svar
12
· Visningar
1 407
Senast: avslutat medlemskap
·
Hästhantering Min 26åring har börjat trilskas när det gäller hämtning i hagen. Den senaste dagarna så har det inte gått att få in honom. Igår gick det...
2
Svar
28
· Visningar
2 387
Hästhantering Är det bara jag som har en asocial häst ? Han är inte jättesocial med varken msk:or eller andra hästar. Han har en hagkompis, ett sto...
Svar
10
· Visningar
1 869
Senast: Korven
·
Ridning Vet ej om jag tagit rätt ställe att skriva det här på nu men ja. Jag undrar hur ni rider när underlaget är fruset och hårt på ridbana...
Svar
16
· Visningar
7 146
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag har en 8 årig valackkorsning som jag varit medryttare på i cirka ett år nu. Jag har lite problem med han i hanteringen och...
2
Svar
27
· Visningar
2 513
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har fått en tanke om att det är bra för min 26 åriga häst att en gång per år bygga upp kondition och muskler "på nytt". Han har en...
Svar
4
· Visningar
715
Hästhantering Lösdrift med 7 hästar, kuperad hage på ca 2 ha skulle jag gissa. Går på fri tillgång på ensilage. MEN det kan dröja över ett dygn innan...
2
Svar
20
· Visningar
2 547
Senast: Buck
·
Ridning Min häst blev opererad den 17 september för lösa benbitar i båda haser. Det gjordes även ett litet titthål i vä kota där hon har en...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Fislisa
·
Ridning När ni ridlärare/tränare har en grupp och någon trillar av, hur går ert grundtänk? (små barn i fokus) vad gör man först? fångar hästen...
Svar
7
· Visningar
1 582
Senast: mamman
·
Ridning Hej! Tänkte longera min medryttarhäst innan ridning imorgon. Dock är jag sjukt dålig på hur allt ska sitta. Tänkte använda longergjord...
Svar
13
· Visningar
1 709
Senast: Buck
·
Träning Jag har nyligen börjat rida en häst där det finns helt oändligt antal ridvägar, både anlagda ridvägar som grusvägar och milsvis med skog...
Svar
15
· Visningar
2 311
Träning Visst fanns det en tråd här där det skrevs om flerdagars långritter? Tips på packning, upplägg osv. Kan inte hitta den någonstans! Och...
Svar
2
· Visningar
612
Senast: Majorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama