Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är det bara jag som har en asocial häst ? Han är inte jättesocial med varken msk:or eller andra hästar. Han har en hagkompis, ett sto...
Svar
10
· Visningar
1 870
Senast: Korven
·
Ridning Vet ej om jag tagit rätt ställe att skriva det här på nu men ja. Jag undrar hur ni rider när underlaget är fruset och hårt på ridbana...
Svar
16
· Visningar
7 320
Senast: Kiwifrukt
·
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag har en 8 årig valackkorsning som jag varit medryttare på i cirka ett år nu. Jag har lite problem med han i hanteringen och...
2
Svar
27
· Visningar
2 516
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har fått en tanke om att det är bra för min 26 åriga häst att en gång per år bygga upp kondition och muskler "på nytt". Han har en...
Svar
4
· Visningar
716
Hästhantering Lösdrift med 7 hästar, kuperad hage på ca 2 ha skulle jag gissa. Går på fri tillgång på ensilage. MEN det kan dröja över ett dygn innan...
2
Svar
20
· Visningar
2 547
Senast: Buck
·
Ridning Min häst blev opererad den 17 september för lösa benbitar i båda haser. Det gjordes även ett litet titthål i vä kota där hon har en...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Fislisa
·
Ridning När ni ridlärare/tränare har en grupp och någon trillar av, hur går ert grundtänk? (små barn i fokus) vad gör man först? fångar hästen...
Svar
7
· Visningar
1 585
Senast: mamman
·
Ridning Hej! Tänkte longera min medryttarhäst innan ridning imorgon. Dock är jag sjukt dålig på hur allt ska sitta. Tänkte använda longergjord...
Svar
13
· Visningar
1 711
Senast: Buck
·
Träning Jag har nyligen börjat rida en häst där det finns helt oändligt antal ridvägar, både anlagda ridvägar som grusvägar och milsvis med skog...
Svar
15
· Visningar
2 321
Träning Visst fanns det en tråd här där det skrevs om flerdagars långritter? Tips på packning, upplägg osv. Kan inte hitta den någonstans! Och...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Majorn
·
Ridning Vår ponny (8 år) har tävlat rejält under året i både hoppning och fälttävlan, och nu är det dags för lite vintervila och återhämtning...
Svar
3
· Visningar
641
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej! Måste bara få skriva av mig lite eftersom jag blev så frustrerad idag när jag red på min älskade arab! Det var några små barn som...
Svar
13
· Visningar
1 730
Senast: sthu
·
Ridning Här kommer några ar-filmer, vi kan behöva lite inspiration i december mörkret. Finns här några ar:are kvar på buke? Kul om ni vill lägga...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 485
Senast: Ludson
·
Hästhantering Jag har tre hästar hemma på min gård varav alla är mina. En av hästarna är, och har så länge jag haft henne, alltid varit extremt...
Svar
16
· Visningar
2 435
Hästhantering Vi har en ponny som vi haft i drygt två år. Alltid varit super snäll att sköta i boxen förutom att han ogillar att borstas på bakbenen...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: skuggi
·
Ridning Jag letade efter den gamla hederliga igångsättningstråden men hittade den inte så jag skapar mig väl en egen. Hjälp mig o allvetande...
Svar
2
· Visningar
1 634
Senast: Elisha
·
Träning Hejsan Jag har världens underbaraste D-ponny. Ett problem som vi har är dock att hon gärna blir stark och sticker/drar ibland i trav men...
Svar
9
· Visningar
940
Senast: amo123
·
Ridning Hur tänker ni om en häst testar väldigt mycket vid en provridning? Ska man fortsätta provrida tills det känns bra då eller ska man lägga...
2
Svar
22
· Visningar
3 168
Senast: Dorinda
·
B
Hästhantering Ni som rider och hanterar hingstar i er vardag. Vad har ni för krav på dem vad gäller uppförande? Får de gå och ex. skrika mot andra...
2
Svar
34
· Visningar
3 855
Senast: _Charlotte_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar