Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan, ska ev. åka och provrida en 6årig Valack som är import ifrån Holland som kom till Sverige för ca 3-4 veckor sedan (står hos...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
18 515
Hästhantering Hej! Jag hoppas att det finns några härliga människor därute som kan komma med lite tips och råd till mig :) jag har lånat en...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: Liten
·
Ridning Ni som har linjegångare, hur har de fungerat under ridning? Blir problemet med att få plats mindre när de börjar jobba med ryggen och gå...
Svar
15
· Visningar
3 824
Senast: bizzy
·
Ridning Hej, jag behöver tips,idéer och tankar om hur jag lätt kan bygga muskler på mitt Varmblodssto..! Hon kan inte så jätte mycket är en...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: bizzy
·
Hästhantering Hej, jag fick hem min unghäst för lite mer än en vecka sedan och nu börjar han få riktigt tråkigt i hagen. Han biter på allt han kommer...
Svar
5
· Visningar
1 347
Senast: axel
·
Ridning Har hittat en runda i skogen som jag gärna hade velat rida. Problemet är att vägen (en skogsväg/grusväg) på ett ställe går väldigt nära...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
9 480
Senast: axel
·
Hästhantering Hej! Vi köpte en unghäst för lite mer än ett halvår sedan, ett stort fullblod. Det har varit mycket träning ang. hanteringen av...
Svar
7
· Visningar
1 813
Senast: Esset
·
Hästhantering Hej har ett sto som är mycket elak i boxen hon har alltid bakåtstrukna öron och ser elak ut hon hotar ochså. Vet ej varför hon är så...
Svar
18
· Visningar
2 260
Senast: annie_cool
·
Ridning Då tänker jag i första hand på åt vilket håll ni sätter första foten i stigbygeln? Bakåt, framåt eller inåt mot hästen? Jag tittade...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
23 215
Hästhantering Hej! Jag har precis fått hem en unghäst (arab, 1 1/2 år) som är väldigt ohanterad. Jag kan komma den nära, klappa och sätta på...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: mackan
·
  • Låst
Hästhantering Hej alla hästmänniskor! Jag undrar om ni lika ofta som jag tänker på hur många dressyrryttare och andra ryttare påstår sig rida sina...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 760
Senast: IngelaH
·
Träning Men frågan är var? Hästen jag rider är mjuk, välriden och välutbildad, och jag har inte hört något av ägaren att hon skulle vara...
Svar
1
· Visningar
710
Senast: Bison
·
Ridning Det börjar bli dags för mig att köpa en ny häst och jag går i tankarna om att eventuellt importera en häst från Holland. Jag har ingen...
2
Svar
39
· Visningar
14 130
Ridning Hej! Är 13 år och har hela mitt liv velat rida (kan börja gråta när jag ser eller tänker på hästar:o), men först nu har jag börjat kämpa...
2
Svar
21
· Visningar
2 284
Senast: Wendy1000
·
Ridning Har lite frågor om ridskolor :) Någon som vet någon bra lite mindre ridskola i XXXXXtrakten? Vad brukar man göra på första lektionerna...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: AlvaT
·
Hästhantering Hej! Har ett hysteriskt problem som börjar bli så jobbigt att jag inte ens vill se åt hästarna .... Har lite problem med...
2
Svar
35
· Visningar
3 497
Senast: Lutten
·
Ridning Hej! Sugen på att skaffa foderhäst nästa år, är det för tidigt att börja leta nu? Tänkte isåfall ta hem den i maj och ha den i ca 4-5...
Svar
1
· Visningar
396
Senast: WBanna
·
Hästhantering Såg frågan på ett annat forum och tyckte den var intressant. Finns det hästar som helt enkelt inte kan tränas till att bli användbara i...
2 3
Svar
43
· Visningar
7 569
Träning Blev inspirerad av en annan tråd där jag skrev om min rädsla när hästen sticker iväg med en, och även när den inte gör det :) För då kan...
25 26 27
Svar
539
· Visningar
60 015
Träning Har nyligen köpt en häst som tidigare tydligen tricktränats att stegra sig med ryttare på ryggen. Detta är nu något hon kan ta till när...
Svar
10
· Visningar
1 377
Senast: Minsans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur