Hur lär man dem detta?

9b3.png

För att föra diskussionen ut ur "OH vad hemskt" ( ja det vet vi alla att det är, och insikten om vad djurskyddet har kvar runtom i världen är alltid skrämmande). Så svarar jag på TS förstafråga:

Antar att du söker ngt liknande men mer i linje med svensk djurskyddslagstiftning.. :cool:
Rörelserna verkar vara förvanskade versioner av de halvhöga skolorna. Så varför inte gå direkt till källan, i Sverige är det i form av Akademisk Ridkonst (nyckelord vid googling). Finns en tråd med videor här på buke under ridning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det finns en tanke om att det krävs hästkunskap för hästhantering. Många gånger sker hämtningen av hästkunskap från boxen bredvid.
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Hästhantering https://www.hippson.se/artikelarkivet/hoppning/albert-voorn-om-jag-inte-delar.htm?fbclid=IwAR0FTs4GkpUioptxwC32EKPYo-_CLV-fSAAI9wyk5opckE...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: Badger
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Våldsam hästhantering är inte en norm, säger finlandssvensk dressyrryttare efter bland annat skandalen kring en brittisk OS-toppryttare...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Nytant
·
Träning Jag skulle vilja lära mig mer om att arbeta min häst från marken med tömkörning. Frågan är, hur mycket av detta kan man lära sig via...
Svar
15
· Visningar
1 412
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama