Efter fyra fruktansvärda veckor har jag äntligen fått rida lektion igen! Har missat flera gånger i rad nu på grund av mitt jobb, men ikväll var det äntligen dags.
Skickade ett mail vid 13-tiden till min instruktör och önskade få rida Prinsessan på lektionen ikväll. Min önskan gick i uppfyllelse, så jag passade på att ta med mig min egen sadel till lektionen också för att prova på Prinsessan.
Det kunde nästan inte ha gått bättre.
Min sadel låg riktigt bra på henne, och när hon väl kände efter och insåg att sadeln var bekväm så gick hon som den Prinsessa hon är.
Det var riktigt roligt att känna.
Vi red skänkelvikning och sluta på diagonalen.
Formen var väl sisådär i slutan, men jag är så sjukt nöjd ändå!
Kan också meddela att Prinsessan lyckades tappa mig i backen förra veckan. För första gången på 1½ år
Vi hade teorivecka på ridskolan, och på tisdagen hade vi hoppclinic. Jag och Prinsessan var med och visade hur det inte ska gå till.
Vid ett tillfälle drog hon en pallnit som hette duga och wiiiiie, så fick Piloten hoppa hindret på egen hand.
Vi demonstrerade också hur hög hastighet man kan komma upp i när man har hela 80 meter ridhus att springa på, hur snäva svängar man kan göra, hur få galoppsprång man kan få in på 20meter, samt hela registret av bocksprång/bakutsparkar/allmänna glädjeskutt.
Men roligt hade vi!