Det är de som har stallet nu är andra än när jag flyttade dit. Tiderna bestämmer vi på möten utefter årstider, fram tills nu har vi haft insläpp 18, men det är en i stallet som bara klagar på det och vill ha in vid 16 (och tar in då oavsett insläppstid) så stallchefen gick med på tidigare trots att vi var fler som ville ha senare. Mycket lustigt system, och ännu lustigare anledningar till tiderna (jag skulle kunna skriva en uppsats i ämnet). Efter installning går de ute till 21, sen 19-20, sen 18, sen 16.30-17.30 och sen vänder det mot vårkanten igen. Tidigare år har vi aldrig haft före 17, men nu när vi har fått hit en gnälltant så ändras det tydligen.
Märks det att jag blir irriterad?
Det är mycket bra med stallet, näst intill gratis att stå där, fina boxar, hö och halm på gården, ridbana, ridvägar, nära hemma osv, men just de korta utetiderna är ett stort irritationsmoment för mig (och hagarna är ganska tråkiga på vintern, men det är väl iof de flesta, min häst går i en hyfsat stor hage men den är platt och ganska lerig).