Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att inte tala om principen att "om hästen står inne eller i en tråkig hage så blir ridpasset det roligaste på hela dagen, och då presterar den bättre" - jodå, jag har hört folk hävda det på allvar.
Lösdrift där det inte kommer o går en massa hästar ger lugn. Typ hos uppfödare.I stallet där jag har min häst brukar de få komma ut runt 7 på vardagarna och komma in vid 22 på kvällen, på helgerna kan de få gå ut någon timme senare än vardagarna.
Jag är supernöjd, gillar att hästarna får vara ute mycket och vill också att de ska få vara just hästar. Hästar är stäppdjur och inte alls gjorda för att stå i box egentligen. Det finns för och nackdelar med båda. Jag inbillar mig att det finns en mindre skaderisk om hästen får röra på sig som den vill än att det ska få stå still länge i ett trångt utrymme, men jag vet inte om det finns fakta på det bara hört olika föreläsare säga ungefär det jag inbillar mig.
Det bästa tror jag är att kunna ha dom på lösdrift med möjlighet till box vid extremt väder eller skadad häst osv.