Zkold
Trådstartare
Nu försöker jag skramla tag i tråden igen. Jag har fortfarande problem, folk har mycket åsikter och jag har försökt att få tag i personer jag vet är duktiga men de är ingen som har tid. Söker verkligen med ljus och lykta efter en problemlösare och duktig person, gärna någon som håller på med Parelli. Jag har försökt läsa och kolla på videos på parelli och fått en del svar, speciellt om "horsenality" som han kallar det, såg deras video om olika personligheter och hur man ska göra för att hantera dem.
Men jag insåg enbart vilken typ hon är inte egentligen hur jag tar itu med hennes aggresiva problem. Vad jag fick svar på är att hon är sk. "left brain extrovert" och att många är uttråkade när de beter sig aggresivt och att de har en stark dominans i sin personlighet.
Men då till frågan, hur löser man det? Jag har inte tid att aktivera henne konstant då hon beter sig illa, eller räcker det med att då "leka" med henne istället för att ta ett ridpass då och då... jag vet inte vart jag ska börja :/
Men jag insåg enbart vilken typ hon är inte egentligen hur jag tar itu med hennes aggresiva problem. Vad jag fick svar på är att hon är sk. "left brain extrovert" och att många är uttråkade när de beter sig aggresivt och att de har en stark dominans i sin personlighet.
Men då till frågan, hur löser man det? Jag har inte tid att aktivera henne konstant då hon beter sig illa, eller räcker det med att då "leka" med henne istället för att ta ett ridpass då och då... jag vet inte vart jag ska börja :/