Fast sånt där som du nämner kostar pengar och pengar är något som jag inte har så gott om. Jag vill inte att det ska va bekvämt för mig för ser hellre att min häst får vara just en häst med så mycket utevistelse som möjligt.
Idag funderade jag på om man kan t ex skritta på vardagarna och rida på helgerna?
Fast...det kostar att ha häst. Det är lixom ingen nyhet.
Men visst kan man komma undan billigare, men då krävs det ofta oxå en annan insats av oss ägare.
Antingen så betalar man för det man vill ha och som känns viktigt, eller så får man jobba och fixa det själv.
Jag är själv student så plånboken e inte fet. Har då valt ett av de billigare stallen häromkring men får istället lägga in en större arbetsinsats själv.
Säger som andra att nej du bygger inget på den lilla ridningen du gör, men så länge du inte gör mer så krävs det inget mer heller.
Man måste inte hålla igång till 100% hela tiden. Men man ska anpassa ridningen/träningen till det hästen har förutsättningar för.
En medryttare är ju nästan ett måste för dig verkar det som om hästen skall hållas igång mer.
Och hästen ska kollas över varje dag, punkt. Det räcker inte med en "jepp, den står på alla fyra ben och blodet sprutar inte".
En vet räkning är bra mycke dyrare än en pannlampa/ficklampa.
Min stallkompis häst stod på djursjukhus en vecka efter ett spiktramp, inkl besök i efterhand och specialskor så gick det på knappa 10 papp. Och då hittades spiken med en gång och de slapp komplikationer.
Daglig visitering är lika viktig som mat och vatten.