Hur sitter ni upp på hästen?

Jag är så hemskt osmidig att jag måste stå på något, såvida inte hästen är så liten att det bara är att lägga över ett ben... Men annars gäller pall eller dylikt. Ska jag hoppa upp barbacka behöver jag bord :p

Hoppa upp med pall är säkert bra. Men jag har sett många "pallare" som landar med en duns på en häst som inte står still. Hur bra är det för hästens rygg?
Jag tycker det blir samma duns för de som hoppar upp med hjälp av stigbyglarna om inte hästen står still.

Tycker pall är att föredra. Mitt knä fixar knappt vinkeln, och att häva upp mig.
Jag ska prova i veckan utan pall. Förmodligen tå bakåt. Kanske hamnar jag i gipsvagga med knä i felsäkert läge....

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 697
Senast: Svartkatt
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 031
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 841
Senast: __sofia__
·
Hästhantering I maj 2022 så hittade vi en underbar 16 årig Irländsk sporthäst som vi bestämde att vi skulle köpa. Efter godkänd besiktning så köpte vi...
Svar
17
· Visningar
3 518

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka