Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Det är såhär. Jag ska nu bli medryttare och börja rida en 12-årig varmblodstravare några gånger i veckan. Jag "test red" henne för...
Svar
6
· Visningar
950
Senast: Nepeta
·
Träning Hej! Hur värmer ni upp era hästar? Värmer ni upp på olika sätt inför hoppning och dressyr? Vad funkar bäst på era hästar? Berätta...
2
Svar
26
· Visningar
2 132
Senast: KrullTroll
·
Ridning Hej! Jag skulle tycka det var jätteroligt att träffa några utav er här på Buke, samt era hästar. Alltså att man anordnade någon sorts...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: cajo1312
·
Träning Kändes ju otroligt dumt att hoppa ett så brett och djupt dike utan någon ansats nästan, och ren tur att ingen häst bröt ett ben eller...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 902
Senast: Marvin
·
Träning Red lag häromåret och fick då rida för lagets tränare. Den här tränaren rider själv GP. Hon jagade mig runt halva Småland. -Säger du GÅ...
2
Svar
22
· Visningar
2 114
Senast: Gimlan
·
Hästhantering *Långt inlägg* Nu behöver jag er hjälp. Jag är så ledsen just nu. Mitt sto har sparkat min valack ganska så rejält. Inget som kräver...
2
Svar
20
· Visningar
3 360
Senast: Aslan
·
Ridning Hejsan, Hur viktigt är det för er att ni får en wow känsla när ni provrider? Jag skulle iväg och provrida en riktigt fin häst och såg...
Svar
19
· Visningar
1 904
Senast: Gnapp
·
Hästhantering Jag skulle så gärna vilja kunna lasta hästen själv.Men hur farao får man pållan att stå kvar medan man krånglar fast bommen? Tror det...
2
Svar
37
· Visningar
2 890
Hästhantering Tipps på bra böcker om NH, grunderna eller om lastning, vill kunna lasta min själv. Och bok om att börja göra trick med hästen. Och...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: lisa412
·
Träning Jag har en häst som är ytterst lindrig struppipare (kollad med kamera) Ändå är jag nojig att hon ska gå sönder - inbillar mig att...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: dreampower
·
Hästhantering Japp. Det säger man i denna artikel. :banghead: Okej att reportern inte har en susning, men att hästägaren själv säger detta? O_o...
Svar
9
· Visningar
1 752
Senast: Vingra
·
Ridning Min ridtravare drar ner huvudet i travfattning, jag flyger fram eller så drar han tyglarna ur händerna på mig. Efter några försök brukar...
Svar
7
· Visningar
1 759
Senast: mustangsund
·
Ridning Hej vet inte vilken tråd eller vart jag skulle skriva det här. Och ursäkta kan bli långt. Men jag har en brorsdotter på 8 år och hon...
Svar
2
· Visningar
618
Senast: Neia
·
Svar
0
· Visningar
454
Senast: amandaaaaaa
·
Hästhantering På min arbetsplats har det relativt nyligen (augusti) kommit en 3-åring till valackflocken. Han är inte så mycket hanterad då han vuxit...
Svar
18
· Visningar
2 077
Senast: Boj
·
Ridning Har tittat en del på annonser gällande miniatyrhästar och det står ofta "endast till utställning/körning, ej till ridning" el dyl. Rids...
Svar
17
· Visningar
4 424
Senast: hier
·
Hästhantering Min häst har gått med sin hagkompis sedan i somras. Allt har varit coollugnt och de har betat bredvid varandra. Nu finns det inte något...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Jag har fått hem en ridskolehäst jättesnäll som barnen på ridskolan verkligen älskade! Men hur lång tid tar det för en häst att vänja...
Svar
7
· Visningar
1 553
·
Ridning Skulle vara tacksam för tips för att träna min 9-åriga ex-travare (finnhäst) att stå still vid uppsittning. Som det är nu (han har...
2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: phie
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
511
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka