Jag skickar in mina hästar, den ena är mer svårlastad än den ena men jag står bara utanför med ett långt grimmskaftet och dressyr spö och petar på hästen tills den går in . När hästen är inne så tar jag på bakbommen. Backar hästen ut så är det bra att be den gå in igen. Har enkla och snabba bommar så är inget som skramlar och jag kan stå på andra sidan och behöver inte sträcka mig bakom hästen för att stänga.
När jag lastar ur så tar jag inte av bommen förrens hästen står still. På tävlings plats så vet hästen att hon inte ska ut förrens jag ber henne, dvs hon står och väntar när rampen är nere medans jag tar på benskydd och mockar undan om hon bajsat så hon inte går i det på vägen ut. När bommen sen är av så kommer hon när man drar i svansen lite ^_^.
När jag lastar ur så tar jag inte av bommen förrens hästen står still. På tävlings plats så vet hästen att hon inte ska ut förrens jag ber henne, dvs hon står och väntar när rampen är nere medans jag tar på benskydd och mockar undan om hon bajsat så hon inte går i det på vägen ut. När bommen sen är av så kommer hon när man drar i svansen lite ^_^.