Engelsk rävjakt på Irland

Usch, blev väldigt illa till mods av att titta på filmen, och då brukar jag inte vara så känslig... Blir bara så ledsen för de stackars hästarnas skull som ställer upp för sina ryttare och det de får tillbaka är att ramla pladask i ett stort djupt dike. Fy fan.

JA, precis så. Hade jag varit häst hade jag aldrig hoppat igen!

Varför kan man inte rida efter en planerad och preparerad bana?

Hur ska man få räven att följa den banan då?

Angående publiken, så hör man precis som @Mia_R sa hundarna på väldigt långt håll, och det är många som följer efter i bil.

Bodde i England innan rävjakt förbjöds där, och det var alltid folksamling när det började närma sig att ha ihjäl den stackars räven. :(:crazy:

Hur ska man få räven att följa den banan då?

Angående publiken, så hör man precis som @Mia_R sa hundarna på väldigt långt håll, och det är många som följer efter i bil.

Bodde i England innan rävjakt förbjöds där, och det var alltid folksamling när det började närma sig att ha ihjäl den stackars räven. :(:crazy:

Tycker man kan hoppa över rävens medverkan också ;)

Jag är inte emot jakt OM man gör det av ett vettigt syfte inte bara för att det är en rolig sak bara/en sport... Jag gör man enl mig för att skaffa mat eller viltvård. Det fin schysstare och säkrare sätt att jaga på.

Själva ritten kan man väl ha för skojs skull men på ett mer safe sätt

Tycker man kan hoppa över rävens medverkan också ;)

Jag är inte emot jakt OM man gör det av ett vettigt syfte inte bara för att det är en rolig sak bara/en sport... Jag gör man enl mig för att skaffa mat eller viltvård. Det fin schysstare och säkrare sätt att jaga på.

Själva ritten kan man väl ha för skojs skull men på ett mer safe sätt

Jag håller med, men tror inte att utövarna av jakter gör det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama