Börja rida

Ytterligare en anledning att satsa på ridskola: där hittar du kompisar med samma intresse! Det kan vara väldigt ensamt att som barn/tonåring rida i ett privatstall (gäller även om man har egen ponny). Ofta har ridklubbarna en ungdomssektion som ordnar mycket roligt vid sidan om ridningen också.

Som @AlvaT skrev så är det heller inte ovanligt att de som hjälper till i verksamheten eller är funktionär på tävlingar kan få ridlektioner i betalning.

Det är viktigt att ha en olycksfallsförsäkring när man är i stallet. Men ofta måste man vara med i klubben om man rider på ridskola och då ingår försäkring. Dvs ytterligare en fördel med ridskolan.

Ytterligare en anledning att satsa på ridskola: där hittar du kompisar med samma intresse! Det kan vara väldigt ensamt att som barn/tonåring rida i ett privatstall (gäller även om man har egen ponny). Ofta har ridklubbarna en ungdomssektion som ordnar mycket roligt vid sidan om ridningen också.

Som @AlvaT skrev så är det heller inte ovanligt att de som hjälper till i verksamheten eller är funktionär på tävlingar kan få ridlektioner i betalning.

Det är viktigt att ha en olycksfallsförsäkring när man är i stallet. Men ofta måste man vara med i klubben om man rider på ridskola och då ingår försäkring. Dvs ytterligare en fördel med ridskolan.
allt värkar tyda på att det blir ridskola för mig om mina föräldrar inte ändrar sig
tack så hemskt mycket för alla svar :bow:har verkligen hjälpt mig på min väg att få börja rida!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
538
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 725
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 314
Senast: Zpunk
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 443
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar