Arbeta vid hand

Vilken gammal tråd :D

Någon som har länktips? Hittar mest klipp där hästen ser ut att gräva ner sig i underjorden och/eller ser allmänt fasthållen ut i bettet. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig! Jag o pållen fick testa första gången idag :)

Edit: Insåg precis att min tränare nog gjort ett kort gästspel på buke just i denna tråden, haha.

Här är en jättebra video där Christofer Dahlgren förklarar och visar:
På den här filmen visas tydligt vilka förskjutningar av tyngdpunkten en person på marken kan förmå hästen att göra både framåt/bakåt och i sidled bara genom små antydningar i kapsonen.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: MiniLi
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
691
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 545
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2