Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej dom har bara gemensamt ursprung/användningsområde. Alla är inte spaniels.Här ser vi ju helt klart min bristande kunskap om spaniels! Jag hade ingen aning om att t. ex. Kooiker är en spaniel! Hur är de med de andra raserna i grupp 8, är de spaniels de också, trots att de inte har det i namnet? D. v. s. vattenhundarna och wachtel. Jag har nog på sin höjd tänkt på den som "spanielliknande", men vid närmare eftertanke vet jag nog inte helt och hållet vad som definierar en spaniel.
ESS är nog den spanielras jag själv känner mest dragning till också, så då är jag kanske på rätt spår i alla fall.
Jag har för övrigt precis fått reda på att det kan vara flat-valpar på gång, av (för mig) mycket intressanta linjer... Jag ska ju inte skaffa hund redan nu!
När den perfekta valpen dyker upp är det alltid rätt tid!
Japp!Även om man nyss flyttat och är mitt uppe i husrenovering, stall/lösdriftsbygge, återgång i arbete efter lång sjukskrivning, ponnyletande etc. ?
En ras som flatte hade jag inte tvekat på att ta emot dom är ju födda sociala och vänligaÄven om man nyss flyttat och är mitt uppe i husrenovering, stall/lösdriftsbygge, återgång i arbete efter lång sjukskrivning, ponnyletande etc. ?
Väldigt kloka ordJapp!
Det finns bara en sak som är mer sällsynt än perfekta valpar och det är perfekta tidpunkter att skaffa den perfekta valpen .
Japp!
Det finns bara en sak som är mer sällsynt än perfekta valpar och det är perfekta tidpunkter att skaffa den perfekta valpen .
En ras som flatte hade jag inte tvekat på att ta emot dom är ju födda sociala och vänliga
Någon form av reserverad ras som behöver massor med miljö och socialträning som ung hade jag däremot tackat nej till.
En flatte är ju bara ta med dom älskar ju allt och alla oavsett.
Jag tycker det är jobbigt med valp oavsett årstid så att det är lite extra jobbigt med vinter känns som det kvittar. Dessutom känns det roligare att ha en unghund man faktiskt kan göra lite med framåt sommaren tex kurser.Ja, jag inte särskilt orolig för att en flatte inte skulle bli en glad och lättsam hund - det ligger ju så att säga i deras natur
Vad jag däremot är lite orolig för, om jag skulle skaffa valp nu, är att inte hinna/orka med ge den den träning jag skulle vilja för att ha en stabil, okomplicerad, lättarbetad hund i 10-12 år framåt.
Lyckligtvis hinner jag ju fundera ett tag. Valparna (förutsatt att det blir några) är väl nätt och jämnt tillverkade ännu, så innan en eventuell valp skulle flytta kommer det att gå några månader.
Vilket får mig att undra, hur mycket jobbigare är det med en vintervalp jämfört med en vår-/sommarvalp?