Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hej! Jag har fått ta hand om en ponny som är väldigt rädd för all hantering ex: ta på täcken, krubban och hinkar, bli fångad i hagen och...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Fenestra
·
Ridning tycker ni att de är bra att rida för flera tränare eller ska man hålla sig till en? motivera gärna erat svar jag har ridit för några...
Svar
14
· Visningar
1 128
Senast: Buck
·
Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 102
Senast: mackan
·
Ridning Vad lägger ni för mini/ max- höjd på studs- serien och hur många? Vad är effektivast? Har ni några mera tips på hur man gymnasticerar...
Svar
6
· Visningar
1 778
Senast: Emmahpemma
·
Träning Hur gör ni andra som har små ponnier som ni är för stora för men som ändå ska ridas in? Jag har en treårig shettis. Visserligen har jag...
Svar
6
· Visningar
1 233
Senast: svea
·
Ridning Hämtar hem min nya häst idag,och behöver lite tips och råd. Hon är född -93 och är inte riden sedan hösten 2008 pga en skada i ett...
Svar
3
· Visningar
1 759
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag kommer framöver att få hem mitt senaste tillskott, ett föl som då precis avvants. Det är en jättefin fölunge med i Sverige något...
2
Svar
31
· Visningar
3 849
Senast: Amk
·
Träning Hur gör du när du jobbar med en sned häst som gärna biter sig fast i den starka sidan? Målet är såklart att rakrikta hästen, och ha ett...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
7 911
Senast: Cilva
·
Träning I kurvor och på volten viks min höft in i höger varv. Min Högra skinka sitter ner mer och min vänstra lättar samtidigt som höften viks...
Svar
15
· Visningar
1 496
Senast: Gry
·
Hästhantering Har lite funderingar på om man verkligen kan uppfostra ett 15 årigt sto med extrem vilja? Vad jag har hört av förra ägaren och andra som...
Svar
5
· Visningar
1 705
Senast: Itzyditzy
·
Ridning Ikväll ska jag provrida en häst! Jag blir alltid så nervös när jag ska ut och provrida. Det känns som att jag ska på en date med någon...
Svar
3
· Visningar
734
Senast: Grazing
·
Ridning Vår 6 åriga fjording fick överben på båda frambenen i vintras, hon motionerades då lite lugnare i ca 1 månad och vilade någon vecka...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Ricco
·
Hästhantering Fick information av stallet att ikväll när de skulle ta in hästarna och precis hade tänt belysningen ute så hade min häst typ tagit...
2
Svar
25
· Visningar
2 839
Senast: mackan
·
  • Låst
Ridning Hej! Lade upp en tråd här för ett tag sedan där jag frågade om lite råd angående min kille som ville börja rida, och vad för häst som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 425
Senast: ameo
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. När vi är ute och rider så får han för sig att nu går vi hem. Går vi förbi en väg som leder hem vill han ta in...
Svar
13
· Visningar
2 540
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej ! jag har ett stort problem med mitt 9-åriga halvblod sto, hon är en känslig dam men hon tar varken bett eller skänkel ! Hon håller...
Svar
2
· Visningar
665
Senast: Askur
·
Hästhantering Hejsan, Jag läser ofta här på forumet och jag vet och förstår att man ska låta sin häst "bo" in sig när den får nytt stall, ny ägare...
2
Svar
20
· Visningar
2 939
Hästhantering Hästen min är oerhört stressad vid skoning. Tysk importhäst 5 år och sto, vars hovar knappt gick att lyfta alls när hon kom. Det går...
Svar
15
· Visningar
2 397
Träning Hejsan! Undrar hur era ridpass ser ut? Har en travare som skolas om till ridhäst. Just nu så rider jag 6 dagar i veckan, hoppning en...
Svar
9
· Visningar
1 083
Senast: Elisha
·
Hästhantering Tips och hjälp för att bli av med sparkande i transporten? Hästen har börjat sparka och leva runt nått fruktansvärt i transporten på...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka