Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Som jag ju skrev i en annan tråd ( som ju spårade ur om sommarbetets vara eller icke vara....) har hästen tappat muskler bak. Hur få...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Grazing
·
Ridning Jag har en häst på 6 år.. 170 cm hög, å lång å kraftig hela han.. fredriksborgare. jag undrar bara lite hur mycket han bör gå i veckan...
2
Svar
36
· Visningar
2 910
Senast: Lobelia
·
Ridning Är ponnymamma nu för tiden! Har tävlat hoppning hela mitt liv men inte ridit de senaste 7 åren. (Är över 30!) Har en son som rider, han...
Svar
10
· Visningar
1 310
Senast: Billy
·
Hästhantering Hej, Vill gärna ha tipps hur man får sin häst att vilja komma till en när man skall hämta henne ur hagen. På sistone när jag går mot...
Svar
4
· Visningar
936
Senast: Ginne
·
Hästhantering Som hästmänniska ser man ju ibland andra hantera/arbeta häst på ett sätt som helt främmande för en själv. Nu menar jag inte situationer...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 481
Ridning Hej! Jag har nu två hästar som emellanåt bråkar med munnen vid ridning. När jag rider på kort tygel rycker och drar de för att slippa...
Svar
4
· Visningar
2 455
Senast: Jettan
·
Ridning Har en häst med mycket motor, lite väl mycket ibland. Men är alltid kontrollerbar och aldrig dum förutom på uteritter när vi ska...
Svar
18
· Visningar
1 827
Hästhantering Jag behöver lite akuta råd. Min häst har varit svårlastad det senaste året, och jag har kommit fram till att det troligast är själva...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 676
Senast: Korven
·
Träning Hej! Jag funderar lite på dethär med formen. Hästen jag rider trivs utmärkt med att jobba i låg form, dock är det inte alltid lika...
Svar
8
· Visningar
1 312
Senast: Speedway
·
Träning Hej Rider en travare (som ska vara travhäst, tävla som det) som har svårt att böja sig i vänster varv. Vill ha tips på bra övningar att...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Nocturne
·
Hästhantering Hej! Jag har en shettis som jag har lärt "stegra" på kommando sen nåt år tillbaka och det gör hon så fort jag säger till henne, men jag...
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: Gladflicka
·
Hästhantering Jag har sett att man på travare ofta sätter fast grimskaften i övre ringarna. Jag vet att det är praktiskt för dom när dom selar på, men...
Svar
12
· Visningar
1 682
Senast: MM
·
B
Hästhantering Var ute och red idag med två andra från stallet. När vi var på väg hem träffade vi på en stor älg. Den ena ryttaren skrek "hoppa av...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
23 105
Senast: Knasibas
·
Ridning Hej alla! Efter många år inom hästvärlden har jag äntligen kommit till en punkt där jag har möjlighet att förverkliga en barndomsdröm...
2
Svar
27
· Visningar
4 963
Senast: Ketrawzc
·
H
Träning Hej! Min häst är om möjligt stelare än en pinne i sina sidor. jag försöker att ha som regel när jag rider, att aldrig rida längs med...
2
Svar
27
· Visningar
21 254
Träning Finns ju hästar som man kallar stjärnkikare eftersom de går med huvudet högt, högt, högt. Jag har motsatt problem. Ny häst sen 2,5...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: ridtravare
·
Ridning Har ett litet problem med min 21-åring. Han vill inte trava i medlut, och då menar jag inte nerförsbackar (det provar jag inte ens) utan...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: godishanna
·
Ridning Funderar på hur andra gjort som bytta inriktning på sitt hästeri? Har från början varit "fälttävlansryttarna" men är nu dressyrtant med...
Svar
11
· Visningar
1 659
Senast: Nielaa
·
Ridning Hejsan! Min islandshäst är extremt känslig för insekter (nästan sommarexem-känslig) och varje gång vi rider ut är insekterna en plåga...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Hej! Min häst har plötsligt börja bete sig lite märkligt på uteritt. Hållit i sig 5 dagar i rad nu. Hon stannar så fort det kommer ett...
Svar
18
· Visningar
1 599
Senast: AliceZeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka