Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag går i funderingar på att ta upp skolridning igen till hösten. Rider idag i skogen med medryttarhästen 3 dagar i veckan, och har så...
Svar
17
· Visningar
6 501
Senast: mamman
·
Hästhantering igår när jag kom till stallet så ser jag att en liten c-ponny står uppbunden i sin box, med träns och bett. Ett balsnöre har bundits...
2
Svar
26
· Visningar
4 897
Senast: Moonchild
·
Hästhantering Min häst är orädd mot allt! Hon smiter ur hagen även fast det finns ström och hon har fått stötar men har ändå ingen respekt mot tråden...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Aliche
·
Ridning Jag har rider en 8 årig häst som är helt underbar åt en ägare som inte hade tid att rida han längre som jag har ridit i några månader...
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: SannaF
·
Ridning Hejsan! Jag är 12 år och har snart ridit i 4,5 år. Mina föräldrar är inte hästvana men mamma är villig att hjälpa mig och kan lite t.ex...
Svar
11
· Visningar
1 254
Ridning För ett tag sen fick jag en rejäl utskällning av markägaren för att jag red i vallen. Nästa gång blir jsg anmäld. Problemet är att min...
Svar
5
· Visningar
1 190
Senast: sassiball
·
Hästhantering Min häst måste ha skydd i hagen nu på sommaren. Vet inte alls vad hon gör men hon får hemska sår på bakbenen vilket medför ärr som inte...
Svar
3
· Visningar
767
Ridning (Lägger jag den här tråden i fel forum får moderator gärna flytta på den!) Hej, Jag har flyttat till Göteborg över sommaren för jobb...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: Grazing
·
Ridning Jag är medryttare på ett fullblod som jag har börjat tömköra lite. Ibland brukar jag sätta innertömmen genom bettet och sedan till...
2
Svar
29
· Visningar
4 670
Senast: Lucifero
·
Hästhantering Jag har på senare tid fått bekymmer med att lasta min häst. Det känns som att jag har testat alla möjliga grejer, det känns som att jag...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 944
Senast: lil-sis
·
Träning Jag kanske har missat om det finns en sån här tråd redan.. Men jag vill höra och se från er som hoppar med tyngre hästar, typ...
2
Svar
20
· Visningar
7 533
Senast: KrullTroll
·
Hästhantering Vill ha lite tips på hur man kan aktivera en senskadad häst som kräver mentalt jobb? I dagsläget får hon inte gå så mycket. Till och...
Svar
8
· Visningar
2 445
Senast: Perla
·
Ridning Min häst har väldigt svårt att stå still när man sadlar eller bara ska stå still för att tex korta/länga stigläderna eller när man...
Svar
6
· Visningar
926
Senast: mackan
·
Hästhantering Vår 3-åriga ponnyvalack har blivit jätte hingstig de sista två veckorna. Han går ihop med ston. Han stegrar sig mot dom och försöker...
Svar
6
· Visningar
1 169
Senast: Alexandra_W
·
Ridning Barnen tjatar på att få rida och sköta en häst och min är för stor, för grön och för pigg för dem så jag funderar på en ponny till dem...
Svar
17
· Visningar
2 375
Senast: prallan
·
Ridning Här omdan bockade min häst av mig rejält i samband med hoppningen. När jag hade ramlat av berättade dom som kolla att hästen hade kollat...
Svar
11
· Visningar
1 489
Senast: cambodia
·
Ridning Hej! Jag började på ridskola sent, när jag var 15 år. Jag är idag 17 år, så till hösten har jag ridit på ridskola i 2 år. Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 027
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Som rubriken lyder, hur gör ni? T ex häst som är rädd för vattenpölar och liknande, har ni tränat bort det eller struntar ni i det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 392
Hästhantering Heeej, har börjat hantera en 2årig varmblodshingst nyligen och han har världens personlighet. Han är alert och intresserad vad man...
2
Svar
27
· Visningar
2 494
Senast: yttre
·
Ridning Ridbanan vi fått tillgång till har tyvärr inte det optimala underlaget. Det består av sand typ och hästarna sjunker ner. Tungjobbat med...
Svar
10
· Visningar
2 049
Senast: Novisis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka