Hjortar i hagen.

Omöjligt. Måste åka och jobba dagtid. Ska hästarna vara inne hela dagarna.?

Vilket skit! Om de har sönder staketet så knyt plastband (typ bitar av ensilageplast) på tråden så de ser den(, alternativt lägga ut en travbom).

Finns det inte sådana där foderautomater med chip till hästar? Vet inte kostnaden men det kanske du kan kolla upp? Borde bli billigare än att fodra 32 hjortar? Tidsinställda foderautomater?
Det finns inte någon snäll vän/arbetslös/hästälskade skolungdom/mamma/pappa etc som kan svänga förbi och ge hästarna en lunchgiva på dagen?

Fortsätt att ligga på om skyddsjakt, de förstör ju för dig!

Har en lösdrift där vi hänger in höpåsar. Hjorten går in där också. De är orädda och hungriga och plastband hjälper inte. De ser tråden men går igenom ändå.

@glimmer73 Det kan inte funka att göra dem rädda då? Lurpassa på dem med en tryckluftstuta när de smyger in i lösdriften ? Jag hade problem med vildsvin hemma på villatomten och försökte med alla medel. De fattade vinken först när jag skrämde skiten ur dem. Särskilt snällt är det kanske inte men ibland är det bara nog.

Liknande trådar

Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
2 138
Senast: fejko
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 923
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 475
Hästhantering Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Svar
18
· Visningar
711
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Gamla trotjänare

Hund, Katt, Andra Djur