Min häst lyckades komma lös en gång när vi hade flyttat till ett nytt stall. Stallägaren fick ett samtal från polisen, ringde mig och tillsammans åkte vi ut till stallet. En tjej hade fångat in min häst och sedan hade polisen kommit och tagit över honom under tiden de väntade på mig. Jag skämdes så himla mycket, tackade både poliserna och tjejen som hade fångat in honom och sedan ledde jag hem honom igen. Efteråt kom jag på att jag hade inte tagit några uppgifter på tjejen som fångade honom, för jag ville ju skicka en tackgåva men skickade in en såndär "Dagens Ros" i den lokala tidningen där jag tackade henne + poliserna så hemskt mycket. Och sedan den dagen går jag igenom staketet med jämna mellanrum, byter ut stolpar/tråd vid behov och ser till att kolla strömmen.
När andras hästar har varit på rymmen har jag ringt ägarna som antingen kommit själv eller skickat någon annan som fångat in hästen.
När andras hästar har varit på rymmen har jag ringt ägarna som antingen kommit själv eller skickat någon annan som fångat in hästen.