Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo, nu gör jag faktiskt det haha.. hade en annan människa skrivit detta hade jag ju tyckt det var helt sjukt! tack för ditt svarNär du ser allt som du själv har skrivit svart på vitt, ser du inte själv hur du blir utnyttjad?
Hemsk och hänsynslös människa som du har att göra med. Säger som alla andra, ta dig därifrån fortast möjligt - och köp inte hästen, den människan ska inte ha en krona av dig. Hen borde skänka hästen som tack för allt jobb du la ner, men det lär inte hända.
Tänk att man upphör aldrig att förvånas över hur vissa människor beter sig.
tack för ditt svar! jag brukar rida på banan 4 dagar i veckan, ut 2 och en vilodag (promenad, massage eller bara mys) Hästen har en tidigare skada som också gör den stel i bakbenen så håller med dig, lite konstigt att h*n vill ha så högt tempo hela tiden på hästen. Ska låta mina föräldrar läsa hela tråden och se vad de säger.måste säga att detta låter helt oacceptabelt!
Tycker du ska lämna det där obehagliga stället och titta runt på andra hästar och alternativ. Visst är det jobbigt att lämna hästen man älskar men tänk hur skönt det kommer att bli när du lämnar skiten bakom dig och går vidare. Det finns så många andra hästar där ute som kommer ge dig lycka igen.
Det jag reagerar lite på är att ägaren blir arg när du rider ut och inte tränar hästen ordentligt (Med träna uppfattar jag det som att du menar rida på banan). Hästen är ju 20 år gammal och det är dags för den att ta det lugnare oavsett om den bara varit inriden i fyra år. Hen verkar ju vara helt jävla skruvad på alla plan.
kort och gott, mitt svar blir: Pata med dina föräldrar, be dem hjälpa dig att säga upp kontakten med denna horribla människa. Inte okej någonstans att du blivit behandlad så här i så många år vid sån ung ålder. Det kommer sätta spår i ditt självförtroende som hästmänniska om du stannar där.
Som stalltjej så är det många som tagit skit genom åren. Nu har du fått massor med erfarenhet, massor, du har tagit ansvar och du har ställt upp. Nu mår du dåligt och då räcker det. Hittar du ingen ny häst på en gång så gå och häng på ridskolan och titta på när folk rider och lyssna på ridlärarna.tack före allas svar! mina föräldrar tycker att det är sjukt också men de vet inte om allting. Älskar den hästen så mycket men börjar tycka att det är mer ångestfyllt än roligt att komma till stallet. kram!
Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara överreagerar eller om det är ett helt sjukt beteende.
När jag var 12 år så började jag och min vän hänga vid ett stall och vi var där varenda dag o bara tittade på hästarna, för att vi egentligen inte hade något
Din stallägare behöver upplysas om att slaveriet är avskaffat. Träldom i Sverige upphävdes på medeltiden Skarastadgan 1335.