Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Träning Hej jag skulle behöva lite hjälp på hur jag ska börja, när jag rider in en häst. En del vet jag ju redan men kan behöva lite tips. Hur...
Svar
14
· Visningar
4 059
Senast: Immer
·
Ridning Hej! Jag har en 20-årig valack som har varit ridskolehäst i 13 år innan vi köpte honom för två år sedan. Förut varit lugn och avslappnad...
Svar
13
· Visningar
4 514
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Rider in min treåring just nu och det funkar bra :) Men han tycker det är såå tråkigt i paddocken och jag undviker att rida där för att...
Svar
4
· Visningar
1 279
Senast: MM
·
Hästhantering Min häst har ingen respekt alls för eltråden i hagen och jag är rädd att det ska sluta i en olycka. Hon har under de två månader jag...
2
Svar
36
· Visningar
4 422
Senast: Suskiv
·
Ridning Jag har en gammal galoppör som jag skolar om. Hon börjar bli jättefin men har väldigt lätt för att stressa upp sig. Jag hade hoppats på...
Svar
11
· Visningar
2 610
Senast: nejlica
·
Hästhantering Hallå där! jag vet inte om det platsar här i detta forumet.. Jag har en fd. galopphäst som var känd för att vara "dum i huvet". Jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 754
Hästhantering Har nu haft vår ponny i ett halvt år, hon börjar känna sig hemmastadd i stallet o har slutat stegra i sin box o man kan faktist mysa med...
Svar
9
· Visningar
1 845
Hästhantering Bara nyfiken eg, försökt googla men hittar inget riktigt svar, mitt sto gårihop med ett jämnårigt (7) sto och ett äldre ranghögt sto...
Svar
1
· Visningar
1 175
Senast: Yrja
·
Träning Hur mycket och hur hårt kan man styrketräna en 4 åring? Tanken är att bygga muskler då han är väldigt muskelfattig för tillfället...
Svar
9
· Visningar
1 316
Senast: Eilífur
·
Ridning I mitten av januari skadade jag mitt knä och har därför inte kunnat rida ordentligt eller överhuvudtaget sedan dess men nu är jag...
Svar
0
· Visningar
542
Senast: Adolfine
·
Träning Detta rör både ridning och hantering i stort men jag valde ändå att lägga den här, flytta gärna om det behövs. Jag tittar runt efter...
2
Svar
29
· Visningar
3 392
Senast: Trix
·
Hästhantering Mitt sto är brunstigt för tillfället. Det märks främst i hagen, lite vid ridningen men nästan inget alls under hanteringen inne i...
Svar
4
· Visningar
1 369
Senast: bejkonfis
·
Ridning Jag har en fråga till er kunniga människor. Inspänningstyglar, bra eller dåligt? Under min praktik när jag skulle longera en häst satte...
2
Svar
23
· Visningar
5 617
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vet inte om den ska ligga i ridning eller hästhantering men testar här.. ska den flyttas så får nån gärna göra de=) jag fick hem min...
2
Svar
38
· Visningar
4 345
Senast: NightRain
·
Träning Hej! Jag är en vuxen nybörjare som ridit ca ett år. Det mesta går rätt bra men känner att jag missat en del basic-grejer och något som...
Svar
12
· Visningar
3 369
Ridning När jag var yngre hörde jag ibland uttrycket "läppstift", då syftat på en häst med skum på läpparna. Alltså att den "dreglade" lite, och...
Svar
9
· Visningar
2 231
Senast: mackan
·
Ridning När jag var "liten" (i tonnåren) i mitten - slutet av 90-talet hade vi ofta teorilektioner med videotittning. Det fanns en serie filmer...
Svar
17
· Visningar
2 963
Hästhantering Jag funderar mycket fram och tillbaka om egen häst och vad för häst man bör försöka hitta som första häst. Är lite inne på en...
2
Svar
30
· Visningar
3 355
Senast: Wera
·
Ridning Nu behöver jag verkligen få klarhet i det här :p Har precis skaffat min fina läromästare efter att bara ha ridit på ridskola innan...
Svar
3
· Visningar
5 941
Hästhantering Jag har aldrig hanterat hingstar efter någon ordning, så jag vet inte så mycket om hur de är, så jag har en lite dum fråga kanske - men...
Svar
17
· Visningar
2 451
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka