Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag har en foderhäst (islandshäst) på 20 år som har varit i ganska dåligt skick, med felverkade hovar, grav övervikt m.m. Nu är hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 976
Träning Om man har en unghäst som har väldigt lätt för att böja på nacken när man rider den men som kanske inte arbetar ordentligt med resten av...
Svar
13
· Visningar
2 779
Senast: Snowball
·
Ridning När rider du din häst i form? Hela dressyrpasset? I hoppning? På uteritten? Hur stor del (i tid) jobbar du den i form av passet?
Svar
18
· Visningar
1 622
Senast: SusieQ
·
Ridning Dethär tangerar ju en annan tråd här men jag har tänkt endel på om det inte finns mentala övningar för ryttare man kan göra själv?.En...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Silver Girl
·
Hästhantering Min syster har en foderhäst sedan ungefär 3 veckor tillbaka. Det är ett 12 årigt sto av rasen Estnisk sporthäst. Hon är tidigare tävlad...
2
Svar
24
· Visningar
4 307
Ridning Hej! Starta en tråd för oss gamla rävar som av olika orsaker gjort uppehåll under en längre period. Själv har jag efter 17 års uppehåll...
Svar
8
· Visningar
1 526
Senast: Nacheta
·
Ridning När jag red så sa min ridlärare att i varje hörn skulle vi flytta hästens bakdel istället för att "svänga". Som att hästen står still...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: remmis
·
Hästhantering Gaaahhh jag blir tokig på detta' Sto (fux vad annars?) Gillar att jobba' tränas och tävlas aktivt. Frisk och supersnäll i all...
Svar
19
· Visningar
3 465
Senast: axel
·
Träning Har en häst som är kanon på banan, lagom framåt och lyssnar kanonbra. Men nu har han börjat blivit väldigt väldigt pigg på uteritter...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 889
Hästhantering Hej :) jag hjälper en vän med att rida in hennes 6 åriga travare/frieserhäst vallack. Det har gått bra så långt att man kan sitta upp...
Svar
19
· Visningar
2 290
Senast: höstmåne
·
Hästhantering Hej! Vad är era tips när det gäller att starta med markarbete? Har tänkt börja med min islandshäst, och skulle gärna få tips på hur...
Svar
2
· Visningar
1 592
Senast: Eliseeh
·
Hästhantering Läste precis den här tråden och kom på en grej som jag tänkt lite på. Min valack står tillsammans med ett äldre sto, vilket funkar bra...
Svar
3
· Visningar
1 104
Senast: Grazing
·
Ridning Mitt snart 11-åriga varmblodssto har av personliga anledningar vilat sedan oktober och ska nu sättas igång. Hon saknar kondition, rump...
2
Svar
32
· Visningar
7 750
Senast: Ray
·
Hästhantering Hej! Har en valack på 12 år som absolut inte vill bli tränsad. Han höjer huvudet och vägrar öppna munnen. Är kollad i munnen och det...
Svar
9
· Visningar
4 437
Senast: olli
·
Träning Hej! Ja tänkte på en häst som lite mer "promenad/ sällskaps häst.." Vilka raser / a/B ponny är bra för detta?? Skulle verkligen...
Svar
5
· Visningar
979
Senast: Bri
·
Hästhantering Jag har en vän som för ett par månader sedan köpte en 4-åring. Hästen är inriden och utbildad i höstas hos förra ägaren och har som jag...
Svar
15
· Visningar
4 613
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Vi har en nybliven (född 2011) 3-åring som är rätt känslig av sig och tyvärr inte så mycket hanterad. Hon kan stå på gången, hon kan gå...
2
Svar
29
· Visningar
3 193
Senast: MissFideli
·
Hästhantering Jag har då ett 4årigt gammalt varmblod. Valack. Han är väldigt rädd om sina öron och liten del av nacke och huvud. Tränsning är helt...
Svar
9
· Visningar
1 817
Senast: Immer
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha tips på hur man kan göra eget anti bit spray eftersom det verkar vara svårt att få tag på nu. Vi har 4 hästar som...
Svar
7
· Visningar
14 946
Hästhantering Behöver hjälp av alla kloka bukemänniskor! Har alltid haft häst på stall men har läst på en del om lösdrift tack vare en stallkompis...
2
Svar
29
· Visningar
5 425
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar