Sv: Ridresor - vart ska man åka?
KL
jag har inte åkt på regelrätt ridresa men ridit på många ställen. bodde i USA 11 år och har ridit i både Montana, Connecticut, Massachusetts, New Hampshire, Florida och Californien. Montana - Big Sky Country är fantastiskt! Hästarna är i gott skick och servicen och mottagandet av gäst fläckfritt.
Har även ridit i Costa Rica - helt otroligt sätt att se landet som varierar från regnskog till dalar och stränder! Här var hästarna i gott skick också, inte samma standard som hos oss i fråga om hull men i god kondition och välridna för ändamålet, dvs uteritt med nya ryttare hela tiden osv.
Tunisien har jag också ridit, även där bra omhändetagande och hästarna var i gott skick. Värre är det med deras övriga hästhållning, privat personer som håller häst som drar turister i vagn var hemskt att se.
Även ridit i Spanien, oerhört fina hästar och underbart landskap!
Irland har jag inte själv varit till men det är en dröm i framtiden, alla jag känner som ridit där har bara gott att säga. Upplevelsemässigt är det fantastiskt, skulle titta framför allt på Sligo området med sanddyner och stränder!