Sadel snurrar vid uppsittning?

Sv: Sadel snurrar vid uppsittning?

Tycker det ser ut som det är det benet som står på hästens bog med som bär vikten och inte på magen.

Har hört talas om en duktig beridare som faktiskt kunde sitta upp på en häst utan att det ens fanns en sadelgjord.. Kan vara en "urban legend", men det poängterar vikten av en väl tillpassad sadel.

Just detta har jag fått se :) Det är rätt fascinerande! Jag har iofs aldrig skådat mer talangfull ung ryttare som gör allt så naturligt, så att hon lyckas med den bedriften är jag inte ett dugg förvånad över :)

Och så finns det de som inte ens kan ändra stigbygellängden till häst :p.

Har försökt ta av sadeln till häst en gång, det svåraste var nog att komma ur sadeln utan att ramla av eller tappa sadeln :p

http://uppsalaponnyklubb.se/

höghastighetskamera på en person som sitter upp med och utan pall! Visar skillnaden i snedbelastning..

Idag var väl första gången jag var med om att sadeln snurrar vid uppsittning, detta var utan pall... :)

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 798
Senast: mamman
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 615
Ridning Min dotter rider sedan i höstas på en ridskola i nära oss.Tidigare har hon mest ridit hos sin morfar och då mest på mindre ponnyer...
2
Svar
38
· Visningar
2 916
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård