Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning har jag missat ? Bytte ridskola för 1 år sen och fattade ingenting när min nuvarande ridlärare började snacka om förlängda hörnlinjen...
Svar
12
· Visningar
8 913
Senast: Karma
·
Ridning Hur hanterar ni sådant? Jag har ändå varit ryttare i snart femton år, och har ridit många olika typer av hästar. Stött på en ganska...
Svar
4
· Visningar
1 446
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Ska man släppa ihop det dräktiga stoet med de andra 3, varav en valack är hög i rang och gärna visar vem som är herre på täppan? el ska...
Svar
5
· Visningar
1 232
Senast: Domino_s
·
Ridning Känner någon till en praktikplats med inriktning AR/Klassisk dressyr där man som praktikant ta med sig jycken? :crazy: Och ni som har...
Svar
10
· Visningar
2 318
Senast: Bison
·
Träning Är det någon som är duktig på det här ämnet? Hur lägger ni upp träning och vila för den från att den är 2 år till den är 5 år? Vad är...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: Ray
·
Hästhantering Min dotter har fått en ponny och efter lite smekmånad blir det allt tydligare att hon behöver befästa sitt ledarskap. Jag har trots lång...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 720
Senast: Yrja
·
Hästhantering Hej vet inte om tråden ligger rätt annars för någon gärna flytta på den. Jag har hittat en foderhäst. Så jag undrar vad man måste veta...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: nullo-modo
·
Ridning Är det någon mer än jag som dragit ut en tand (förutom vargtänder) på sin häst? Någon som märkt något i ridningen?
Svar
3
· Visningar
1 763
Senast: Claudia2
·
Ridning Hur många gånger fattar ni galopp per pass? Skiljer det mycket beroende på vad ni gör? Hoppning? Dressyr? Tömkörning? Uteritt? Osv?
2
Svar
25
· Visningar
3 059
Senast: mily
·
Hästhantering Jag har lite problem med min häst just nu.. Hon var ungefär likadan förra vintern så det kan vara något vinterbeteende. Hon brunstar...
Svar
5
· Visningar
1 972
Senast: akleja
·
Hästhantering Min nya häst vägrar gå över diken, oavsett hur små de är. Jag har aldrig varit med om detta tidigare, min förra häst tog sig fram...
Svar
17
· Visningar
2 673
Senast: AVB
·
Träning Jag har ett problem med min häst! Hon VILL inte ta stöd på bettet. när man har skrittat fram 10-15 minuter, börjar ta tyglarna och söka...
Svar
6
· Visningar
2 829
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Hej! Skulle vilja ha lite tips och råd om hur vi ska göra med ihop släppet av min nya häst som vi ska hämta i april... Lite bakgrund...
Svar
0
· Visningar
990
Senast: Hogstorp
·
Träning Jag är gruppledare till en nybörjar 1a på ridskolan. De är mellan 8-12 år och kan skritt, halt, halvhalt, påbörjat trav, snett igenom...
Svar
4
· Visningar
2 583
Senast: diabla
·
Ridning Hej tänkte höra om någon här har gått eller går på dille? Jag är lite sugen på att söka dit och börja där till hösten. Jag tänkte...
Svar
1
· Visningar
836
Hästhantering Hoppas detta hamnar i rätt forum nu. Vi är ett par styckna som har ett kollektivt stall, hästarna kommer bra överens, allt är frid och...
Svar
11
· Visningar
3 184
Senast: moiran
·
Hästhantering Har ett 11-årigt svenskt halvblodsto (90% fullblod), av den lite hispiga typen. Hon har varit i mina ägor i snart 5 år och fram till för...
2
Svar
32
· Visningar
4 905
Senast: Yrja
·
Träning Hejsan! Jag har en fodervärds D-ponny. Hon står på en ridaskola hon har varit ridskole häst i 2år tror jag. Men dom beslöt sig för att...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: Billy
·
Ridning hej, jag har en 23 årig islandsvalck som jag ridit i 1,5 år nu och har inte fått han i ren galopp. när han galopperar så är den alltid...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: Niela
·
  • Låst
Ridning Satt just och tittade på Ponnyakuten något som jag inte brukar göra och har inte följt någon säsong. Det var avsnitt 1 och uttagning så...
Svar
1
· Visningar
1 227
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix