Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ja vad tycker ni om honom och hur han är med sina hästar? Är det någon som vet mer om honom? Hur han tränar och hur hästarna har det...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
20 939
Senast: Grazing
·
Hästhantering Har spånat på detta ett tag nu å tänkte höra vad resten säger. Om man har en boxvandrare till häst är det inte bättre att den är i en...
Svar
10
· Visningar
1 446
Senast: Robina
·
Hästhantering Här om dagen började jag tänka på varför min häst aldrig rullar sig i boxen. La på lite mer spån, och nästa dag såg jag på täcket att...
Svar
19
· Visningar
4 809
Senast: axel
·
Träning Jag har en ponny som har börjat byta galopp när vi går in i vänster förvänd. Vi har länge tränat i förvänd och han har aldrig bytt...
Svar
7
· Visningar
1 156
Ridning Medishästen ska gå på hakamore ett tag och jag har inre ridit så mycket på det innan. Sista tiden har jag mest ridit ut och det har gått...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: Fragile
·
Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 370
Träning En tanke som slog mig....jag har svårt att slappna av helt i över/under armar, axlar osv. Slappnar jag av helt så hänger ju armarna bara...
Svar
10
· Visningar
1 492
Träning Jag har lite problem gällande ledarskapet med min häst. Hästen ifråga har jag haft i drygt ett halvår och i början gick ridningen toppen...
2
Svar
30
· Visningar
3 324
Senast: Brille
·
Hästhantering Har vart efter planer på att flytta min åring (7,5 mån nu)´. Hon är avvand och kommer att köras ensam en sträcka på ca 1,5-2 h. Hon är...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: maria_b
·
Träning Behöver tips på hur jag jobba med skritten hos min häst. Det är ett 6 årigt PRE-sto. Hon vill inte riktigt gå fram utan krullar ihop sig...
Svar
8
· Visningar
1 732
Senast: Ickiz
·
Hästhantering Min pålla är ung och har knappt åkt transport. Hon går på transporten men står inte kvar länge för än hon kastar sig bakåt. Får vi dit...
Svar
10
· Visningar
1 612
Senast: Zkold
·
Hästhantering Är så frustrerad. Min unghäst är mycket lyhörd. Så mycket så att jag "gör fel" Han har sådan stenkoll på mig ( utgår jag ifrån ) Så...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: tuaphua
·
Ridning Hej. Min häst har nu vilat hela december och jag tänkte börja jobba honom från marken i ett par veckor innan jag börjar rida. Har ni...
Svar
4
· Visningar
1 261
Ridning Jag blir snart dum i huvudet av detta konstanta sökandet efter det perfekta bettet! Kan det inte bara stå "Bambilino ta det här bettet"...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 467
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag undrar om man får transportera två hästar i en transport utan mellanvägg, med frambom samt bakbom, och ha de uppbundna? Jag kan...
Svar
19
· Visningar
2 334
Senast: Kallebus
·
Ridning Jag har fått ett varmblod som är 6år, han är riden i 2år. Han har aldrig startat då dom tyckte han hade fel gång?? Det är en tjej som...
2
Svar
23
· Visningar
3 284
Senast: missy80
·
Hästhantering Jag börjar bli helt knäpp!! Min fyraåring har börjat äta upp alla täcken som han överhuvudtaget kommer över! Han sliter upp dem så de...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 768
Ridning Tips och ideer på vad jag skall hitta på, för detta börjar bli ohållbart. I oktober revs vår gamla manege då den helt enkelt inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 389
Träning Jag är precis i köpet av en påläggskalv som är född 2009 och undrar hur ni andra som har hästar födda 09 lägger upp eran träning...
Svar
1
· Visningar
727
Ridning Min dotter har tröttnat på att rida på b-ponny nu då hon tycker att det blir för kort till marken och vill nu köpa en c-ponny. Det bli...
Svar
9
· Visningar
1 756
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp