Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är medryttare till 2 travhästar. Den ena galopperar gärna. Den andra är knepig. full fart i trav som gäller. Hon går extremt fort har...
2
Svar
29
· Visningar
8 245
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har sto med föl (5 månader nu) hos min kompis, dom har gått där hela hösten. Nu behöver jag ta hem dom och har här en flock med 4...
Svar
11
· Visningar
3 764
Senast: Cornelia
·
Ridning Hej! Jag har väldigt svårt att hoppa banor eftersom jag aldrig får till vägarna. Hästen tar alltid genvägar och jag har svårt för att...
Svar
5
· Visningar
975
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag har ett vbl sto på snart 21 år, hon har varit i min ägo i snart 5 år. Hon är extremt svårlastad och enda gången vi har åkt...
Svar
8
· Visningar
2 453
Senast: linetta
·
Ridning God Jul alla hästvänner. I år har jag tydligen varit extra snäll, för det har ramlat in julklappar från flera håll. Och två kändes...
Svar
3
· Visningar
1 181
Senast: MM
·
  • Låst
Träning Då var vi igång på nästa :)
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
83 678
Senast: IngelaH
·
Träning Nu har jag sökt runt och inte hittat någon bra existerande tråd som beskriver det jag undrar över. Om ni har en häst som kan dom...
2
Svar
30
· Visningar
3 015
Senast: Piraja
·
Hästhantering Har sällan skådat ett sådan djurplågeri. De stackars hästarna kan inte stå utan ligger mest hela tiden under "behandlingen". En fånghäst...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
43 229
Senast: Suzi
·
Ridning Nu vill jag ha massor av snabba tips på ridlekar för små barn som inte har ridit så länge, och gymkhanalekar för barn som har ridit lite...
Svar
7
· Visningar
5 841
Träning Jag har börjat rida igen :). Har hittat en medryttarhäst som är en bra läromästare. Nu skulle jag gärna hitta en tränare som vill komma...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Dumbo
·
Ridning Nytt år ny tråd. När börjar era lektioner? Mina börjar nästa vecka.
23 24 25
Svar
498
· Visningar
44 866
Ridning mitt snart 20åriga d-ponny sto blev felriden ganska tidigt i sin karriär och har sedan dess inte gått korrekt i markarbete och pressar...
Svar
8
· Visningar
1 706
Senast: Adolfine
·
Träning Jag har ett varmblod sedan ca. 4 mån tillbaka. Hästen har bara används till skog/vägridning..alltså raka spår. Han har aldrig gått på...
Svar
9
· Visningar
3 840
Senast: Piraja
·
Hästhantering Hej hej! :D Det är så att på minn ridskola finns min favoritponny! Som jag har kämpat med sen tillbaks sommaren 2012. Hon är en av dom...
Svar
1
· Visningar
1 105
Senast: Alva789
·
Ridning Hej! Jag är medryttare 3-4 ggr/vecka på en f.d. travare, riden i ca 10 år. Byggd som ett halvblod, d.v.s. bra förutsättningar. I...
2
Svar
22
· Visningar
3 186
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Behöver verkligen hjälp!har just köpt vår första ponny. Ett newforest sto på 8år som var helt perfekt då vi provred, lugn snäll gosig...
Svar
18
· Visningar
5 823
Senast: axel
·
Hästhantering Hej hej alla häst människor där ute! Jag köpte mig en islänning för fyra veckor sen (12 år gammal). Innan jag fick hem honom så va...
Svar
11
· Visningar
2 232
Senast: Ridinglady
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag har på senare tid letat medryttare till min ena häst pga graviditet, och har haft en del som varit här och...
Svar
17
· Visningar
6 216
Senast: Squie
·
Träning Bakgrund : Rider min älskade medis- häst 3 ggr / v sen 3 år. Har i höst börjat rida för tränare 2- 3 ggr / månad. Har ej tillgång till...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: nickan1
·
Träning Som rubriken helt enkelt, hur högt är det på det högsta hålet på sockerbiten när den står upp som en rektangel? :) MVH
Svar
14
· Visningar
8 383
Senast: theoldone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp