Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Hejsan :) Skulle vilja ha massa tips på nybörjar NH övningar/lekar. Har ett haflinger sto på 16 år som är helt outbildad i stort...
Svar
9
· Visningar
1 549
Senast: skuggi
·
Ridning Hoppas att tråden ligger rätt! Någon som vet var och hur trec tävlingar arrangeras? Jag har googlat lite och tycker att det verkar vara...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: annan1
·
Ridning *Hade absolut ingen aning om vart jag skulle lägga tråden, men provar här* Rider rätt ofta en häst som har "lite mindre vanlig och...
Svar
13
· Visningar
3 594
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering jag började NH-träna min medryttarhäst för ett par veckor sedan med hyfsat gott resultat. jag har tagit hjälp av en tränare som har...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag funderar mycket eventuellt på att flytta min femåring till ett stall som ligger mycket närmare mitt hem än nuvarande stall. Den...
Svar
13
· Visningar
2 337
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Hej allesammans! Jag har bara lite funderingar kring NH då jag bara har testat det några gånger förut. Jag äger ingen egen häst men jag...
Svar
3
· Visningar
1 098
Senast: SaraO92
·
  • Låst
Ridning Funderar på att köpa en islandshäst och har hittat en äldre läromästare som verkar jättebra på alla sätt. Hon är 24 år och rids ca 3...
Svar
14
· Visningar
7 476
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska man göra när någon säger åt en att göra en framdelsvändning för vänsterskänkel? T.ex. åt vilket håll ska man ställa hästen...
Svar
4
· Visningar
1 172
Senast: Lena_B
·
Träning Hej, hur ska man få seg häst att bli lite mer på G? Jag jobbar på med min medryttarhäst varje vecka för tränare men det känns sådär just...
Svar
12
· Visningar
13 662
Senast: Snowball
·
Ridning Hej! Det har uppstått ett litet problem med min medryttarponny! :( I början när jag började rida honom var han väldigt pigg, speciellt...
Svar
7
· Visningar
1 529
Senast: steinich
·
Hästhantering Hej! jag har min häst inackorderad med full service,men problemet är att stallägaren är så förbannat morgontrött!!! :eek...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 950
Senast: Vogue
·
Hästhantering Har ett stort sto som det känns nästan omöjligt att få ner i vikt. Har en massa olika saker som jag försöker följa men tänkte till i dag...
Svar
12
· Visningar
1 959
Senast: Trissa
·
Hästhantering Varför har ni som har det, era hästar i små, platta, hagar? Ensamma? Är det i brist på annat? För säkerhets skull?
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 322
Senast: tramp
·
Hästhantering Allt började för ca 2 veckor sedan.. Men berättar lite kort om oss först. Hästen är född 2007. Alltså snart 7 år. Jag har haft honom...
Svar
10
· Visningar
2 444
Senast: moiran
·
Hästhantering Jag har en häst utlånad på foder som rids 5-6 dagar i veckan. Äter inget kraft och har tillgång till stor hage méd kompisar. Är kollad i...
Svar
14
· Visningar
2 652
Ridning Hej! Har tänkt ge kompisen en ridlektion på min ponny. Har en egenutbildad c-ponnyvalack på 8 år. Han är väldigt snäll och lättriden...
Svar
3
· Visningar
1 582
Senast: bigganl
·
Hästhantering Vi fick hem en ny häst som kom med diverse problem. Hon hade hemska låsningar och spänningar i kroppen, tandproblem ect. Allt är nu...
Svar
11
· Visningar
3 173
Senast: Reykur
·
Träning Hej! Det är såhär att mitt engelska fullblod på 5år har väldigt konstig galopp, den är jätte svår att sitta ner i. Det blir liksom att...
2
Svar
26
· Visningar
3 922
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej. Vet ju att man ska injicera hästen i en triangel i halsmusulatur, men vad händer om man injicerar utanför triangeln, eller rättare...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Rosett
·
Hästhantering Jag tycker vi som tricktränar ska ha en tråd, där vi kan tipsa och hjälpa varandra framåt. Själv har jag en treårig morganvalack som jag...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
28 576
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp