Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Mitt ardennersto som är ca 2,5 år har sedan föl varit väldigt kaxig, så kaxig så att hon vaktat ligghallen, vaktat mat och gjort utfall...
Svar
5
· Visningar
1 312
Senast: Hoarfrost
·
Ridning Hej! Jag rider på ridskola och är också medryttare. Jag har svårt att få hästar trava tex i det tempo jag vill. Beskriv hur ni gör när...
Svar
9
· Visningar
1 700
Senast: SQT
·
Träning Hej! Jag började att rida på ridskola förra året i augusti. Rider 2 ggr i veckan på ridskola + har medishäst och ska börja träna...
Svar
3
· Visningar
2 466
Senast: iruba
·
Hästhantering Jag skulle vilja ha lite tips på olika övningar man kan göra när både häst och ryttare är nybörjare när det kommer till NH. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 702
Senast: MattiZ
·
Ridning Som rubriken lyder efterlyser jag övningar och "påhitt"där man kan jobba hästen ute trots hårdfrusna vägar etc. Åker en gång i veckan...
2
Svar
20
· Visningar
2 405
Träning Undrar om någon kan svara mig på vad de lägsta utbildningsnivåerna heter för western? working equitation? akademisk ridkonst...
Svar
3
· Visningar
1 047
Senast: sthu
·
Hästhantering När ni släpper ihop en ny häst till den befintliga flocken, brukar ni då ta av skorna på hästen som kommer - om de andra hästarna går...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 027
Senast: Cilva
·
Träning Har en häst på 5 år som jag haft mindre än ett år. Från början va han stel, dålig framåtbjudning osv Efter några månader börja han gå...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: Tjockisina
·
Träning Hej! Jag ska provrida en tinker idag, han är inte jätte utbildad. Man kan inte rida ut för det är älgjakt så jag ska bara känna lite på...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: MattiZ
·
Träning Hej! :) Jag är en tjej på 16 år. I augusti 2012 uppfyllde jag min dröm, jag började att rida! Sen dess har jag ridit på ridskola, sen i...
Svar
9
· Visningar
2 972
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag funderar på att skaffa en foderhäst och har då lite frågor:) 1. Vilka kostnader är de som kommer uppstå? 2. Skötsel. Om...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: Linnea_
·
Ridning Vad menas med att hästen går "innanför lod"? Min kompis nämner det hela tiden men jag fattar inte vad hon menar. Det enda jag vet är att...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: fio
·
Hästhantering Jag har en 1,5 årig hingst som är väldigt närgången, bits och nafsas, trängs och även försökt hoppa på mig en gång. han kan ibland när...
Svar
4
· Visningar
1 477
Senast: Cornelia
·
Träning Hej! Jag undrar varför ni som hopptränar/tävlar valde just den grenen? Jag är själv en dressyrryttare som är väldigt hopprädd så har...
Svar
14
· Visningar
1 216
Träning Jag vet inte om denna hör hemma på grundutbildning eller hästvård, det är väl egentligen det min fråga handlar om, men jag lägger den...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 724
Senast: emma-vsm
·
Hästhantering Tänkte höra med er om vad ni har för erfarenhet av att göra lösdriftshästar till boxhästar? Låter kanske som en märklig fråga, men...
2
Svar
27
· Visningar
3 380
Hästhantering Planerar att skaffa två hästar framöver men efter att ha suttit och läst här en hel del och även andra forum så börjar jag misströsta...
2
Svar
24
· Visningar
3 246
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det någon här som har konstaterat att han/hon har lite sned rygg och att det också kommer fram under ridningen? Jag menar, att det...
Svar
19
· Visningar
4 385
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Har ni några bra filmer i utbildningssynpunkt om hur man lär sig longera, tränsa och hantera hästen lite generellt? Min mamma...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Fragile
·
Hästhantering Jag behöver teorier på varför, och hur (om) jag kan lösa det. Min ponny måste ha varit människa i sitt tidigare liv. 9 nätter av 10 går...
Svar
5
· Visningar
3 010
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp