Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hej! Jag ska provrida en tinker idag, han är inte jätte utbildad. Man kan inte rida ut för det är älgjakt så jag ska bara känna lite på...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: MattiZ
·
Träning Hej! :) Jag är en tjej på 16 år. I augusti 2012 uppfyllde jag min dröm, jag började att rida! Sen dess har jag ridit på ridskola, sen i...
Svar
9
· Visningar
2 985
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej! Jag funderar på att skaffa en foderhäst och har då lite frågor:) 1. Vilka kostnader är de som kommer uppstå? 2. Skötsel. Om...
Svar
7
· Visningar
1 631
Senast: Linnea_
·
Ridning Vad menas med att hästen går "innanför lod"? Min kompis nämner det hela tiden men jag fattar inte vad hon menar. Det enda jag vet är att...
Svar
17
· Visningar
2 084
Senast: fio
·
Hästhantering Jag har en 1,5 årig hingst som är väldigt närgången, bits och nafsas, trängs och även försökt hoppa på mig en gång. han kan ibland när...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: Cornelia
·
Träning Hej! Jag undrar varför ni som hopptränar/tävlar valde just den grenen? Jag är själv en dressyrryttare som är väldigt hopprädd så har...
Svar
14
· Visningar
1 218
Träning Jag vet inte om denna hör hemma på grundutbildning eller hästvård, det är väl egentligen det min fråga handlar om, men jag lägger den...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 733
Senast: emma-vsm
·
Hästhantering Tänkte höra med er om vad ni har för erfarenhet av att göra lösdriftshästar till boxhästar? Låter kanske som en märklig fråga, men...
2
Svar
27
· Visningar
3 396
Hästhantering Planerar att skaffa två hästar framöver men efter att ha suttit och läst här en hel del och även andra forum så börjar jag misströsta...
2
Svar
24
· Visningar
3 254
Senast: bigganl
·
Ridning Finns det någon här som har konstaterat att han/hon har lite sned rygg och att det också kommer fram under ridningen? Jag menar, att det...
Svar
19
· Visningar
4 425
Senast: tara
·
Hästhantering Hej! Har ni några bra filmer i utbildningssynpunkt om hur man lär sig longera, tränsa och hantera hästen lite generellt? Min mamma...
Svar
2
· Visningar
916
Senast: Fragile
·
Hästhantering Jag behöver teorier på varför, och hur (om) jag kan lösa det. Min ponny måste ha varit människa i sitt tidigare liv. 9 nätter av 10 går...
Svar
5
· Visningar
3 047
Senast: SiZo
·
Ridning behöver lite tips och råd för hur jag ska lösa hösten och vintern med ridningen! Har en 19årig ponny som jag tränar med 1 gång/vecka för...
2
Svar
23
· Visningar
2 690
Senast: bigganl
·
Hästhantering Detta är en påstående man hör och läser lite då och då, både här och på andra ställen. Först - tycker du att man kan "dela upp" hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 106
Senast: Badger
·
Ridning Hej. Jag har en ridtravare på 14 år. Va många år sedan hon gick på travet och har sen dess varit ridhäst. Tog över henne för ca 1...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: fryckan
·
Hästhantering Ja varför anses man inte vara en riktig hästmenniska om man väljer att förenkla stall och häst skötseln. Varför värkar målet vara att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 428
Senast: zon
·
Ridning Hur påverkar det egentligen hästen att hela tiden gå på superlerigt underlag? Jag menar inte bara i hagen, utan på uteritter också...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Hallå Rider en häst som inte får ro att stå i box eller på gången en längre stund , utan börjar sparka och reser sig. Även om han har...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Hooligan
·
Hästhantering http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17731319.ab Fantastiskt att den verkat klara sig utan allvarliga skador, ännu mer...
2
Svar
21
· Visningar
4 038
Senast: Ajabaja
·
Ridning Hej Jag tänkte kanske bygga en paddock så att jag inte behöver gå till en annan för att kunna rida på en bana, men jag vet inte vilket...
Svar
2
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka