Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Funderar på att åka till havet regelbundet ett tag framöver för att skritta i vattnet och få lite extra träning för hästen. Vad skall...
Svar
2
· Visningar
2 000
Senast: Jate Volim
·
Ridning Vellykket omskolering av kaldblodstraver? Er det noen som har fått en kaldblodstraver til å gå riktig dressur ;) , mer enn LC,LB-nivå...
Svar
13
· Visningar
1 283
Senast: kryddelydd
·
Träning Jag red in min treåring i Mars, redan i slutet av maj kunde vi utan problematik rida ut en kort runda själva runt stallet i alla...
Svar
0
· Visningar
964
Hästhantering Ville inte kapa den andra tråden. Frågan är enkel: Kan alla hästar vara 100 % säkra att binda upp? Nu tänker jag inte direkt på...
2
Svar
25
· Visningar
2 811
Senast: bigganl
·
Hästhantering Hej, jag undrar bara hur dags alla rider? hur är det med tider egentligen, kan man rida när som helst om man rider samma tid varje dag?
2
Svar
30
· Visningar
4 361
Senast: anna_panna
·
Ridning Kan till en början säga att jag inte är nybörjare; Jag rider på ca. LC nivå i dressyren, så problemet beror inte på att jag inte kan...
Svar
19
· Visningar
2 962
Senast: avur
·
Hästhantering Min 12-åriga envisa ponny har börjat sparka när hon ska skos och verkas bak. Hon står som ett ljus när hon skos fram. Det är inga...
Svar
15
· Visningar
4 684
Senast: linlar1
·
Hästhantering Min ponny är för tuff för mig. Den är sex år gammal och har börjat med massor dumheter som jag inte kan lösa. Jag är livrädd för den...
2
Svar
38
· Visningar
6 249
Senast: moiran
·
Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 918
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Vad har ni för sort? Märke? Endast skritt, backe eller även trav? Vad kostade det? Hur ofta använder ni det? Hur länge låter ni hästen...
Svar
2
· Visningar
1 118
Senast: Hopp
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 255
Senast: Sar
·
Ridning Jag har precis blivit medryttare på en 25-årig ridtravare och behöver kort och gott tips på hur jag, bland annat, jobbar upp hans...
Svar
3
· Visningar
1 336
Senast: Eliseeh
·
A
Ridning Min medryttarhäst har jag ridit i ett par månader. Jag rider honom mest i skogen då det endast finns en paddock att låna ett par km bort...
Svar
14
· Visningar
2 173
Senast: axel
·
Träning Hej alla hästnördar :D Jag såg en annons om en tjej som behövde hjälp med sin ena häst (en 6 årig tinker) jag kontaktade henne och jag...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har lite problem med min 4-åring och hoppas att jag kan få lite bra råd och tips här :) Problemet är att han stökar runt en del i...
Svar
18
· Visningar
2 039
Senast: Buck
·
Hästhantering Har en häst som blir mycket irriterad när man knäpper täcket. Att lägga på det är inge problem. Idag högg hon mig ganska kraftigt i...
Svar
14
· Visningar
2 175
Senast: Buck
·
Ridning Har någon lyckas lära sin travare galoppera väldigt sakta som skolgalopp?
Svar
15
· Visningar
2 123
Senast: Bri
·
Hästhantering Jag har den finaste 3 åringen på jorden :love: Har haft honom i två veckor nu. När jag provred så kunde den förra ägaren lämna honom i...
2
Svar
20
· Visningar
2 978
Senast: Mim
·
  • Låst
Träning Är inne på att skaffa en shettis till min son och har hittat en som är lovande men som endast är skogsmulleriden av ett barn och inte...
Svar
7
· Visningar
7 276
Hästhantering Hästen har en otrolig förmåga att använda dricksautomaten som toa... Har vattenhink för att han inte ska bli helt utan vatten när de...
Svar
14
· Visningar
1 913
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp